کد خبر: ۴۶۶۷
حجت‌الاسلام نظیری:

برگزاری اجلاسیه به رسم خادمی با حضور ۲۵۰۰ نفر از خادمان هیئت در همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری اجلاسیه به رسم خادمی، گفت: تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت امر هیئت از ۱۰ شهرستان استان همدان از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجلاسیه پیش‌بینی شده و در کنار آن از ۱۰ رکن هیئت اعم از مداح، سخنران، مسئول، کفش‌دار، قاری، آشپز، میان‌دار، چای ریز تقدیر خواهد شد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

برگزاری اجلاسیه به رسم خادمی با حضور ۲۵۰۰ نفر از خادمان هیئت در همدان

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، امروز در نشست با اصحاب رسانه، نقش رسانه در فضای جامعه را بسیار متعالی دانست و اظهار داشت: متأسفانه هنوز جایگاه و منزلت اصلی خبرنگار در جامعه اسلامی به خوبی شناخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار یک عنصر اثرگذار و فعال کمک‌کننده در جامعه است، مطرح کرد: لازم است که فعالیت رسانه به گونه‌ای باشد که هر مسئولی در نظام جمهوری اسلامی بداند که از سوی جریان رسانه فعالیت آنها رصد می‌شود.

حجت‌الاسلام نظیری با گله از ضعف در نقش دیدبانی رسانه‌ها یادآور شد: نقش رسانه و خبرنگار در فضای جامعه در دو بخش تعریف می‌شود که عبارتند از یک حرکت پیش‌قراول رسانه‌ای که متأسفانه در این حوزه ضعیف عمل شده و رسانه باید در دکل دیدبانی مسائل و نیازهای را به خوبی رصد کند و به عنوان حلقه وصل مردم با مسئولین باشد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه باید کاملا آزاد باشد گفت: بخش دیگر رسانه که موفق عمل کرده، دنبال کردن اقدامات و تحلیل آن است تا اقدامات منعکس شود و به خوبی به نظر مردم برسد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: اعلام می‌کنم که آمادگی دارم جریان رسانه‌ای استان، فعالیت اداره تبلیغات اسلامی را به طور کامل در سه سال گذشته مورد نقد و بررسی قرار دهد.

اجلاسیه به رسم خادمی بزرگ‌ترین رخداد هیئت در همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری "اجلاسیه به رسم خادمی" در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: اجلاسیه به رسم خادمی با حضور هیئات مذهبی برگزار خواهد شد، برنامه‌ای که نزدیک به یک سال در حال برنامه‌ریزی و طراحی است.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه بزرگ‌ترین رخداد هیئت در سطح استان همدان از نظر کمی و کیفی در طول چند سال اخیر خواهد بود، عنوان کرد: از حیث کمی قریب ۲۵۰۰ نفر در این اجلاسیه از جمله مهمانانی از تهران و ۶ استان همجوار همدان دعوت شده‌اند.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به اینکه در سطح استان از متولیان هیئت‌های حسینی و مداحان دعوت شده‌ است، مطرح کرد: هدف اصلی از برگزاری اجلاسیه نشان ‌دادن جایگاه ویژه خادمان امام حسین(ع) و افرادی که عمر خود را صرف پا برجا کردن هیئات حسینی و خیمه سیدالشهدا نموده‌اند می‌باشد.

هیئت یک ساختار اجتماعی مهم در تحقق تمدن اسلامی

وی خاطر نشان کرد: هیئت بر پایه همراهی و مشارکت مردم بنا شده و لذا یعنی این مردم هستند که هیئت را تأسیس و آن را اداره می‌کنند، بنابراین لازم است هیئت به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای اجتماعی در ایجاد تمدن اسلامی معرفی شود، چرا که در جامعه اسلامی هیئت از مهم‌ترین ساختارهای اجتماعی برای تحقق تمدن اسلامی است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بیان کرد: باور ما بر این است که هیئت صرفا محلی برای عزادارای نیست، بلکه آن‌را فرصت و یک بستر اجتماعی برای حرکت به سمت تمدن اسلامی می‌دانیم و این سخن مشهور امام خمینی(ره) که فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است نیز همین مفهوم را تداعی می‌کند.

وی با تأکید براینکه اگر می‌خواهیم به جامعه مهدوی امام زمان(عج) برسیم باید همه عالم ضمن آشنایی با حضرت حجت(عج)، آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت شوند، گفت: راه رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی، از مسیر حضرت سیدالشهداء(ع) می‌گذرد، بنابراین اگر ما امام حسین(ع) را به عالم معرفی کنیم و عالم زیر خیمه حضرت قرار گیرد، اهل عالم از مسیر سیدالشهدا(ع) به امام عصر متصل خواهند شد.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به اینکه سلبریتی آن کسی است که عمر، جان، مال و خانواده‌اش را در مسیر اهداف اسلام وقف کرده است، گفت: همه افرادی که به عنوان خادم و ارکان اصلی هیئت هستند در جامعه اسلامی دارای نقشی اصلی می‌باشند، بنابراین این افراد جزء اثر گذارترین عناصر در جامعه اسلامی هستند که باید دیده شوند و به جامعه معرفی شوند.

تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت هیئت

وی افزود: تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت امر هیئت از ۱۰ شهرستان استان همدان از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجلاسیه پیش‌بینی شده و در کنار آن از ۱۰ رکن هیئت اعم از مداح، سخنران، مسئول، کفش‌دار، قاری، آشپز، میان‌دار، چای ریز تقدیر خواهد شد.

وی حضور هم‌زمان پیرغلامان و نوغلامان را از محورهای دیگر اجلاسیه به رسم خادمی عنوان کرد و گفت: به تصویر کشیدن نمونه‌هایی از آیین‌های کهن عزاداری در همدان از دیگر برنامه‌های اجلاسیه است و احتزاز پرچم، تربت‌نوشان در کام اطفال، سیاه‌پوشان هم برای این اجلاسیه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: جهت اطلاع رسانی برگزاری اجلاسیه، مراسم چاوش‌خوانی در سطح شهر در روز قبل از برگزاری در سطح شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پوستر اجلاسیه، یادآور شد: قرار گرفتن عکس حاج قربانعلی ارغوان معروف به حاج قربی به عنوان یکی از خادمین در مقابل خیمه در پوستر اجلاسیه از عنایات سیدالشهداء(ع) به ایشان است و تصویر عالم روی منبر در داخل خیمه نیز مربوط به آیت‌الله آخوند(ره) است.

حجت‌الاسلام نظیری از اقدامات انجام شده در برگزاری جشن عید غدیر در سطح استان تشکر کرد و گفت: امسال به فضل الهی چند قدم به حضور بیشتر مردم در مراسمات غدیر نزدیک شدیم اما با هدف اصلی هنوز فاصله داریم، چرا که غدیر باید همانند عاشورا شود و شاهد حضور همه مردم در برگزاری جشن غدیر باشیم.

وی افزود: امسال به همت گروه‌های مردمی شاهد قوت گرفتن جشن‌های غدیر با مشارکت و حضور مردم بودیم و جشن ده کیلومتری در تهران نقطه قوت جشن غدیر بود که درصدد هستیم این اتفاق در استان همدان نیز رقم بخورد.

وی با تاکید بر تلاش برای جلوگیری از استقبال زودهنگام از محرم، یادآور شد: خوشبختانه چند سال است که تلاش کردیم تا در ایام ۲۵ ذی‌الحجه کسی وارد فضای عزاداری نشود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار