کد خبر: ۴۶۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) در اردبیل آغاز شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) خانواده طلاب با همکاری اداره امور قرآنی با حوزه‌های علمیه آغاز شد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) در اردبیل آغاز شد

به گزارش نهضت، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست ستاد پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) خانواده طلاب از همکاری اداره امور قرآنی با حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار کرد: حمایت فکری، علمی و معنوی از طلاب و روحانیون از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه است.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت (ع) با هدف ارتقای سطح آگاهی و به روز رسانی دانش و معلومات خانواده طلاب همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل اجرا می‌شود که در این زمینه اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان همکاری مستمری با حوزه علمیه مرکز استان و شهرستان‌های تابعه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به موفقیت امور قرآنی تبلیغات اسلامی در اجرای طرح‌های آموزشی و ترویجی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اداره امور قرآنی در مجموع به سه حوزه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی، حوزه حمایت و پشتیبانی و اجرای فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و حوزه نظارت بر فعالیت‌های قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استانی تقسیم می‌شود که در سال‌های گذشته در جذب و آموزش مخاطبین توانسته موفق عمل کند.

حجت الاسلام جعفرزاده از آمادگی این اداره کل برای همکاری مستمر در اجرای جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت خانواده طلاب خبر داد و گفت: داوران قرآن اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از داوران ملی و بین‌المللی هستند و این اداره در اعزام داور به مسابقات اجرایی در جشنواره و نیز اطلاع رسانی و دعوت از شرکت کنندگان اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

توسعه و ترویج فرهنگ قرآن مهمترین هدف جشنواره است

در ادامه حجت الاسلام شفیعی مدیر ارتباطات و مراکز استانی سازمان دارالقرآن کریم نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از برگزاری چهارمین جشنواره قرآن و عترت خانواده طلاب سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) از مهم‌ترین اهداف اجرای این جشنواره بین المللی است.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش اصلی شامل دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، مسابقات قرآنی و معارفی در سطح استانی و کشوری و برگزاری محافل و جلسات قرآنی برنامه‌ریزی گردیده و جزئیات اجرایی آن در قالب شیوه‌نامه تدوین و به استان‌ها ارسال شده است.

مدیر ارتباطات و مراکز استانی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون که با مدیریت و نظارت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و اجرای مسابقات استانی و کشوری توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود، از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز و در آبان ماه طبق جدول زمان‌بندی به پایان می‌رسد.

در ادامه حجت الاسلام کریمی مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اردبیل ضمن تشکر از اجرای جشنواره‌های قرآنی در راستای ارتقا بخشی به سطح علمی و معنوی خانواده طلاب، از آمادگی این مرکز برای اجرای این جشنواره خبر داد و گفت: طبق اهداف مندرج در آئین نامه جشنواره، یکی از اهداف متعالی این جشنواره نشر و گسترش فعالیت‌های قرآن و عترت در حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: صرفاً جنبه رقابتی در جشنواره برای برگزار کنندگان مورد توجه نیست. چه بسا فرزندان مستعد طلاب که در دوره‌های پیشین در رشته‌های حفظ دو جز شرکت کردند و هم اینک حافظ ۲۰ جز و بیشتر قرآن کریم هستند و این از جنبه‌های توسعه‌ای جشنواره است.

 ثبت نام از خانواده و فرزندان طلاب برای شرکت در جشنواره بین المللی قرآن و عترت (ع) در استان اردبیل از اول مرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و علاقمندان می‌توانند به حوزه‌های علمیه سراسر استان مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار