کد خبر: ۴۶۸۵
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

غفلت از پروژه هنرمند سازی در کشور/تئاتر بچه های مسجد حمایت شود

ارومیه - مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه ما تا به امروز از پروژه «هنرمند سازی در کشور» به شدت غفلت کرده ایم.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

غفلت از پروژه هنرمند سازی در کشور/تئاتر بچه های مسجد حمایت شود

به گزارش نهضت، کوروش زارعی عصر دوشنبه در نشست با مسئولان واحدهای نمایش حوزه‌های هنری استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ارومیه، با اشاره بر اهداف اصلی طرح ملی تئاتر بچه‌های مسجد، افزود: تئاتر بچه‌های مسجد جریان تئاتر حرفه‌ای نیست و هدف اصلی آن نیرو سازی و تربیت هنرمندان جهت رشد و اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی در کشور است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی ما حمایت و هدایت نیروهای تئاتر بچه‌های مسجد است تا در آینده شاهد حضور تئاتریهای مسجد در سطح تئاتر و سینمای حرفه‌ای کشور باشیم و تا حد امکان بتوانیم معضلات این «رهاسازی فرهنگی» را که امروز کشور ما گریبانگیر آن شده است را جبران کنیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی برای حضور در رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد منطقه شش کشور که به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و با حضور بیش از ۳۰ نفر از مربیان تئاتر استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل از یکم تا سوم مردادماه سال جاری در ارومیه برگزار شد به استان سفر کرده بود.

در این دوره آموزشی مربیان تئاتر مساجد با شیوه‌های نوین اجرای نمایش، نظرها و دیدگاه‌های بزرگان هنر تئاتر در جهان، آثار ادبی این حوزه و تکنیک‌های جذب مخاطب برای حضور در مسجدها هنگام اجرای نمایش آشنا شدند.

آشنایی با آداب و رسوم و فولکلور منطقه، توجه لازم به اعتقادات و داشته‌های مذهبی مردم در هر منطقه، پرهیز از تحقیر قومیت‌ها و تبلیغ اصول انسانی و اجتماعی در کنار استفاده از فرهنگ بومی در تولید آثار فاخر جهت اجرا در مساجد با در نظر گرفتن احتیاجات فرهنگی در هر بخش از کشور از مواردی بود که توسط مدرسان این دوره آموزشی مورد تاکید قرار گرفتند.

رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد دوره‌ای آموزشی با هدف رشد و توسعه اجراهای نمایشی در سطح مساجد منطقه شمال غرب کشور است که از یکم تا سوم مردادماه سال جاری در قالب پنج جلسه به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی با حضور ۳۵ از مربیان رشته تئاتر از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و سپاه شهدای ارومیه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار