کد خبر: ۴۶۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

نهضت بازگشت به مسجد و احیای کارکرد‌های مساجد مقدمه تمدن‌سازی است

یک خطیب مذهبی با اشاره به برکات احیای کارکرد‌های آن، گفت: باید به این باور برسیم علاوه بر این که مسجد پناهگاه مردم است، دانشگاه و درمانگاه هم است، اگر نگاه‌ها اصلاح و نهضت بازگشت به مسجد محقق شود، زمینه تمدن‌سازی فراهم می‌شود.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

نهضت بازگشت به مسجد و احیای کارکردهای مساجد مقدمه تمدن‌سازی است

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدمهدی ماندگاری» درباره نهضت بازگشت به مسجد و ملزومات آن، اظهار کرد: مکتب اسلام، خدامحور و مردم‌محور است و مبانی خود را از کتاب خدا و دین خدا می‌گیرد و مکتب اسلام بر محوریت مسجد است.

 

این خطیب سرشناس مذهبی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس پیروزی و توفیقات ما مرهون خالی نگذاشتن سنگر مساجد بوده است.

 

عضو هیئت امنای بنیاد در ادامه بیان کرد: اگر امروزه در نظام اسلامی با مشکل روبه رو هستیم به دلیل دور شدن از مساجد است و اگر بخواهیم انقلاب اسلامی وصل به ظهور امام زمان(عج) شود باید مساجد را تقویت و احیاء کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مسجد مأمن و پناه مردم است، گفت: باید به این باور برسیم علاوه بر این که مسجد پناهگاه مردم است، دانشگاه و درمانگاه هم است، چنان که اقدامات تربیتی پیامبر عظیم الشأن اسلام نیز در مسجد انجام می شد.

 

وی افزود: همانگونه که شروع انقلاب و گسترش و تثبیت آن از مسجد بوده، توسعه انقلاب و بسترسازی ظهور نیز باید از طریق مسجد باشد.

 

استاد حوزه علمیه، نظام اسلامی را مردمی و دین محور دانست و تاکید کرد: مسجد می‌تواند واسطه بین مردم و حکومت باشد و می‌تواند به مردم و حکومت خدمات و نظر ارائه دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادادمه داد: ما هیچ زمانی بی‌نیاز از مسجد نبوده و نیستیم و معتقدیم اگر کارکردهای مسجد احیاء شود و نقش واسطه گری را در جامعه و دولت حفظ کند، می تواند جمهوریت نظام را هم تقویت کند.

 

وی تاکید کرد: اگر مسجد به کارایی خود برگردد، بنابر دیدگاه و نگرش رهبر معظم انقلاب جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی که مقدمه تمدن سازی است، رخ می دهد.

 

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با تأکید بر نقش مهم و کارآمد مسجد در جامعه، ابراز کرد: مسجد می تواند بار حکومت را سبک ‌کند و به کمک مسجد می‌توان جامعه را به سمت اهداف والا سوق داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مردم اصلی ترین بهره‌وران از مساجد هستند، گفت: متولیان امور مساجد در نهادهای دولتی بسیار هستند و نزدیک به ۲۰ نهاد با ضریب متفاوت در حوزه مساجد فعالیت می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقشی که بنیاد هدایت می تواند در احیای کارکردهای مساجد و تحقق نهضت بازگشت به مسجد ایفا کند، گفت: بنیاد هدایت در مساجد نقش هماهنگی، هدایت و حمایت را دارد و هماهنگ کننده بین نهادها با مردم است؛ علاوه بر این، از فعالیت امامان جماعت حمایت و نقشه

 

راه را براساس آیات و روایات و کلام امامین انقلاب و سیاست های نظام به آنها ارائه می کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد هدایت می‌تواند مسیریاب مشکلات و مسائل مساجد باشد و با توجه به اینکه هیئت امنای فراسازمانی دارد در هماهنگی، حمایت و هدایت ظرفیت خوبی داشته نقش بسیار خوبی داشته است که با تلاش جهادی و فرهنگ سازی در جامعه

 

می‌توان جایگاه مسجد و امام جماعت را شناساند تا اثربخشی بالایی را شاهد باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار