کد خبر: ۴۷۰۲
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد:

تشریح برنامه‌های ایام محرم

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های ایام محرم ۱۴۰۱ در کردستان اظهار کرد: به منظور اجرای برنامه‌های ایام محرم الحرام به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۲۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، «مظفر آئینی» - رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان-  با اشاره به برنامه‌های ایام محرم ۱۴۰۱ در کردستان گفت: به منظور اجرای برنامه‌های ایام محرم الحرام به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۲۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه۳۵۰ سخنران مبلغ و مبلغه در هیئت های مذهبی شهری و روستایی استان به سخنرانی و ارائه مطالبی در خصوص این ایام می‌پردازند افزود: نوحه خوانی ۵۶۰ مداح در هیئت‌های مذهبی نیز از دیگر فعالیت‌های ایام محر‌م‌الحرام استان است.
آئینی برگزاری۲۴ محفل ویژه  شیر خوارگان حسینی را از برنامه‌های دیگر هیئات مذهبی کردستان در ایام محرم خواند واعلام کرد: ۵۱۰ مراسم دسته روی نیز ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام محرم در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
وی برپایی ۲۱۰ ایستگاه صلواتی، تجمیع هیات مذهبی در روز‌های هفتم، تاسوعا و عاشورا در ۲۴ نقطه استان و برپایی نماز ظهر عاشورا در ۷۲ هیات استان را از دیگر فعالیت‌های ایام محرم در استان دانست.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان اضافه کرد: فضا سازی اماکن مذهبی، مساجد و هیئت ها  و تهیه و پخت غذا توسط  ۳۲۰ هیئت نیز در ایام محرم الحرام در سطح کردستان انجام می‌شود.

ارسال نظر