کد خبر: ۴۷۰۵
همزمان با ماه محرم

آیین مذهبی طشت گذاری در بیجار برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری آیین مذهبی طشت گذاری همزمان با اغاز ماه محرم در مساجد این شهرستان خبر داد.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجارضمن بیان این خبر اظهار داشت: آیین مذهبی طشت گذاری با سخنرانی حجت‌الاسلام بخشی از اساتید حوزه علمیه و مداحی حاج جواد مرشدی در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود و در این مراسم معنوی دلباختگان سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با سوگواری در وصف آن امام همام به عزاداری می‌پردازند.

وی افزود:در این آیین که با حضور عزاداران پراحساس امام حسین (ع)، هیات مذهبی مساجد و برخی از اعضای هیات امنای مساجد شهرستان و تعدادی از روحانیون برگزار می‌شود، مردم ولایی و حسینی بیجار به استقبال ماه محرم رفته و سوگواری شهدای کربلا را آغاز می‌کنند.

وی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش‌ها تلاش کرد.

حجت‌الاسلام مختاری نیا در پایان شهرستان بیجار را دارای پیشینه‌ای بسیار غنی در احیای فرهنگ حسینی و اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم بیجاراز دیرباز نشان داده‌اند که همواره عاشق راستین اهل بیت (ع) و در راس آن امام حسین (ع) هستند

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار