کد خبر: ۴۷۱۲
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

امیدآفرینی محور منابر مبلغین در ایام محرم باشد

حجت‌الاسلام اهتمام گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم‌ها به علت کرونا، پیشنهاد می‌شود مبلغان با محوریت امیدآفرینی با مردم سخن بگویید.
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

حجت الاسلام حامد اهتمام، امروز در مجمع بزرگ مبلغان محرم دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گلستان شهدا، اظهار کرد: مبلغین دینی همگی مرزداران مکتب اهل بیت هستند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در راه تبلیغ دینی خاصه در ایام محرم امسال ذکر چند نکته حائز اهمیت است، عنوان کرد: نخستین نکته اینکه با توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه و پس از دو سال وقفه در برگزاری مراسم ها به علت کرونا، قطعا مبلغین مورد نقد و سؤال گسترده مردم قرار خواهند گرفت که پیشنهاد می شود در درجه اول با محوریت امیدآفرینی با مردم سخن بگویید.

وی در ادامه سخن از تلاش مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی در راستای رایزنی با ارگان های مختلف چون اداره اوقاف جهت رفاه اندک مبلغین در مسیر تبلیغ کرد و گفت: هیچ‌چیز جبران زحمات مبلغین را نخواهد کرد ولی فراهم کردن ظرفیت ها و امکانات حداقل وظیفه ما است.

حجت الاسلام اهتمام در پایان همه مبلغین را به بازدید از نمایشگاه دستاوردها «روایت تبلیغ» که به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برپا شده ، توصیه کرد.

در ادامه جواد حیدری، کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات شرعی در باب مهارت های تبلیغی در ایام محرم گفت: ما باید به جای نگاه آموزه ای، نگاه منظومه ای به معارف داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در بیان روایت ها متعلق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نظر داشته باشید که با نگاه منظومه ای اقدام کنید و مراقب باشیم ناخواسته یا نادانسته علم ائمه اطهار(ع) و یا حکمت خداوند را زیر سؤال نبریم.

کارشناس مرکز ملی به پاسخگویی با بیان اینکه یک واعظ و مبلغ دینی برای ارائه مطالب باید نگاه منظومه ای داشت، عنوان کرد: در جلسات، فقط حال را در نظر نگریم، بلکه عقاید کلیه امامیه باید مدنظر باشد.

حیدری در ادامه به بیان چندین شبهات و سؤالاتی که مکررا در ایام محرم از سوی مردم و یا رسانه های معاند برای زدن عقاید شیعه بیان می شود، پرداخت و گفت: اولین اصل در پاسخ به شبهاتی که با هدف خاص در جامعه تولید می شود، این است که سند و مدرک هر روایت را به صورت دقیق جویا شویم که عمدتا در اولین قدم اغلب این شبهات به دلیل بی اساس بودن سند، حذف می شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار