کد خبر: ۴۷۳۷

فعالیت ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در استان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را در ماه محرم برگزار می‌کنند. ‌
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

فعالیت ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها وظیفه دارند در ماه محرم سیره فکری و عملی سید سالار شهیدان را از طریق اجرای برنامه‌های مختلف ترویج دهند، اظهار کرد: ایثار و شهادت یکی از بنیادی‌ترین مفاهیم در مذهب شیعه است و امام حسین(ع) بزرگ‌ترین معلم این مفهوم در گل تاریخ بشریت است.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال ارزش ایثار و شهادت به نسل جوان افزود: بدون شک برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان نقش مهم و راهبردی در حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و تربیت نسل مومن و انقلابی دارد.

این مسئول در ادامه به فعالیت هیئت‌های مذهبی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در طول این ماه، بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی وظیفه برگزاری مراسم عزداری سید و سالار شهدا و تبیین نهضت عاشورا را به عهده دارند.

ولایی‌برحق، با اشاره به بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل در ایام محرم گفت: سخنرانی به منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل‌گیری انقلاب‌های منطقه‌ای، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی، همراه مداحی و سینه‌زنی، تلاوت قرآن کریم و جلسات تفسیر، از مهم‌ترین برنامه های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در  موسسه قرآنی استان  از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در این ایام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در ادامه درباره حمایت از هیئت‌های مذهبی توضیح داد و گفت: در این ایام ،برنامه حمایت از هیئت‌های مذهبی جهت نذورات در دستور کار قرار گرفته است که در این راستا هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی انجام و اقلام مورد نیاز از جمله برنج و شکر تأمین شده و امید است هیئت‌‌های مذهبی از سهمیه مصوب بهره‌مند شوند.

این مسئول در پایان با اشاره به حضور مبلغان از حوزه علمیه قم در استان، اظهار کرد: سازوکاری ایجاد شده تا در ماه محرم، علاوه بر مبلغانِ فعال در سطح استان، از مبلغان قمی نیز بهره‌مند شویم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار