کد خبر: ۴۷۴۲
درخواست رئیس اداره هیئات و شورای هیئات مذهبی کشور:

« جهاد تبيين» را برجسته كنيد

حجت‌الاسلام علمی در «همايش طلايه داران تبليغ» در بندر عباس، بهترین خاستگاه و محل تبلیغ امر اهل‌بیت علیهم‌السلام را هیئات مذهبی برشمرد.
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام علی علمی رئیس اداره هیئات و شورای هیئات مذهبی کشور در «همایش طلایه داران تبلیغ»  که با حضور رئیس اداره هیئات و شورای هیئات مذهبی کشور، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و جمع کثیری از مبلغان، مداحان و مسؤلان هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بندرعباس برگزارشد اظهار کرد: امر مهم تبلیغ دین بسیار حائز اهمیت است و هیئات مذهبی در ماه محرم باید بیش از پیش به آن بپردازند همچنین می‌توان از حضرت زینب سلام الله علیه و امام سجاد علیه السلام به عنوان نخستین برگزار کنندگان هیئت مذهبی نام برد.

بهترین خاستگاه و محل تبلیغ امراهل‌بیت (ع)، هیئات مذهبی هستند

وی افزود: بهترین خاستگاه و جایگاه و محل تبلیغ امراهل‌بیت علیهم‌السلام، هیئات مذهبی هستند همچنین در دنیا نمی‌توان تشکلی کاملاً مردمی، خانوادگی و شبانه روزی و بدون هیچگونه وابستگی به هر جناحی که نسبت به مسائل روز جامعه حساسیت نشان دهد را یافت، این ویژگی‌ها تنها مختص هیئات مذهبی است.

هیئت‌ها، پیاده نظام مقتدر حاکمیت 

وی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی گفت: خودتان را دست کم نگیرید، در نظام مقدس جمهوری اسلامی مگر می‌شود شهیدی را نام برد که در وصیت‌نامه‌اش اشاره‌ای به «عظمت سیدالشهدا علیه‌السلام، ایثار، شجاعت، شهادت و مقاومت» نشده باشد؟ تمام این موارد و سجایای اخلاقی و نوع دوستی که در قشرمؤمن وجود دارد از مکتب سید و سالار شهیدان به‌وجود است.

حجت‌الاسلام علمی اذعان داشت: هیئات مذهبی برخاسته از درون مردم بوده و مردم با جان و دل برای مراسم اهل بیت (ع) هزینه می‌کنند همچنین این هیئت‌ها، پیاده نظام مقتدر حاکمیت و نظام اسلامی هستند.

هیئات مذهبی پیش قراولان خدمت در بحران‌ها 

رئیس اداره هیئات و شورای هیئات مذهبی کشور ابراز داشت: هیئات مذهبی در مقابل هر اتفاقی که در مملکت اسلامی رخ داده است؛ اولین واکنش را نشان داده‌اند در سیل لرستان و خوزستان؛ هیئات مذهبی و مبلغان نخستین افرادی بودند که در منطقه جهت کمک رسانی حضور یافتند.

حجت‌الاسلام علمی با بیان اینکه دشمن، امروز امید مردم را هدف قرار داده است، تاکید کرد: هر اتفاقی اعم از خوب یا بد که در کشور ما رخ می‌دهد، دشمن به دنبال سوءاستفاده از آن است لذا هیئات مذهبی در چنین شرایطی باید هوشیار باشند و بهانه به دست دشمنان ندهند.

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز در  ادامه این مراسم اظهار داشت: امسال توفیق پیدا شد که همایش طلایه داران تبلیغ در سطح استان و شهرستان‌های هرمزگان به صورت مجزا برگزار شود، البته این امر سبب تاثیرگذاری بیشتر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها شد.

«جهاد تبیین» محور سخنرانی و عزاداری محرم در هرمزگان است

وی با تاکید بر اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از مباحث اساسی و عمده در مراسم عزاداری‌های دهه اول و دوم ماه محرم است، اذعان داشت: مراسم امسال با موضوع «جهاد تبیین» به‌عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری؛ محور سخنرانی، اشعار و عزاداری تمام هیئات مذهبی هرمزگان خواهد بود.  

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیأت مذهبی باید کانون جهاد تبیین باشند، ابراز داشت: هر هیئت مذهبی کانونی برای جهاد تبیین است، لذا از این فرصت ارزشمند باید به نحو احسن بهره برد همچنین در کنار جهاد تبیین باید به سایر مباحث از قبیل «جمعیت و خانواده، عفاف و حجاب، مباحث دینی، اجتماعی، فرهنگی و …» پرداخت و تحقق این امر مهم نیازمند مدیریت صحیح هیئات مذهبی است.

اعزام ۸۵۰ مبلغ درمحرم به اقصی نقاط هرمزگان

انصاری راد به اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان هرمزگان در ماه محرم ۱۴۴۴ هجری قمری اشاره و عنوان کرد: امسال زمینه اعزام بیش از ۸۵۰ مبلغ در سطح استان فراهم شده است که تعدادی در مرکز استان هرمزگان و تعداد دیگر نیز به تناسب نیاز‌ها و شرایط پیش بینی شده به مناطق  مختلف این استان اعزام می‌شوند.

وی گفت: در آستانه ماه محرم امسال یک هزار و ۶۰۰ هیئت مذهبی استان هرمزگان برای برگزاری مراسم عزاداری و ترویج شعائرحسینی در دهه اول و دوم محرم اعلام آمادگی کرده‌اند البته  حدود ۲ هزار هیئت مذهبی در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد، بیش از یک هزار و ۶۰۰ هیئت، دارای کد شناسایی هستند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار