کد خبر: ۴۷۵۲

گفت‌وگو با جوان کردستانی که در بستر بیماری حافظ کل قرآن شد

کیوان جعفری همیشه گمان می‌کرد حفظ قرآن مختص افراد خاص و خانواده‌های قرآنی است. اما وقتی سال‌‌ها پیش به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا شد جرقه‌های حفظ قرآن در وجود او زده شد تا در این مسیر گام بردارد. او امروز حافظ كل قرآن است و دوست دارد بتواند مسیر انس با قرآن را برای دیگران هموار کند.
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

 

گفت‌وگو با جوان کردستانی که در بستر بیماری حافظ کل قرآن شد

 

به گزارش پايگاه خبري نهضت، کیوان جعفری پسر 31 ساله‌‌اي است که چند سال پيش درگیر بیماری ام اس عصبی می‌شود اما به این دلیل که بیماریش دیر تشخیص داده شد پیشرفت بیماری وی را از ناحیه کمر دچار عارضه‌اي غير قابل علاج و كيوان را با تمام آرزوهایش زمین‌گیر می‌کند.

کیوان جعفری این جوان حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه در خانواده 4 نفره زندگی می‌کند و فرزند سوم خانواده است، می‌گوید: تمام روز را مشغول کارگری بودم تا بتوانم چرخ زندگی را بچرخانم و از همه لذت‌های زندگی و خوشی‌های آن غافل بودم اما در کنار آن هرگز لب به ناسپاسی نگشودم و در همه احوال شكرگزار بودم .

 وی مي گويد: روزهای زندگی را به همین شکل می‌گذراندم تا اینکه یک شب به‌صورت ناگهانی درد عجیب و ناشناسی را در عضلاتم احساس کردم با خود فکر کردم که شاید یک سرما خوردگی کوچک باشد اما هر روز حالم  بدتر مي‌شد و رو به وخامت می‌رفت به صورتی که درد تمام وجودم را پر کرده بود تا جایی که دیگر تاب و توانم را از من ربوده بود. روزهای سخت درگیری با بیماری برای من شروع شده بود و من هر روز در راهروهای بیمارستان و یا مطب پزشکان مورد درمان قرار می‌گرفتم اما هیچ کدام نتیجه بخش نبود تا اینکه  یک شب درد فراموش نشدنی را از ناحیه کمر احساس کردم به شکلی که دیگر قدرت راه رفتن  نداشتم با توصیه پزشک معالج و با تجدید یک دوره آزمایش جدید، نوع بیماری مشخص شد اما از آنجا که بيماري من دیر تشخیص داده شد آسیب وارده جبران ناپذير بود.

كيوان گفت: تحمل شنیدن این خبر که دیگر نمیتوانم راه بروم برایم سخت بود اما چاره ای جز پذیرش آن نداشتم و باید با این شرایط، زندگی را ادامه می‌دادم. روزهای اول بسیار سخت و طاقت فرسا می‌گذشت اما با تفکر به اين آيه قرآن  كه چه بسا در هر چيزي كه آن را شر مي دانيد، خیری از جانب خدا نهفته؛ تحمل شرایط سخت برایم آسانتر می‌شد تا اینکه یک روز تصمیم به حفظ قرآن گرفتم بايد بگويم كه از کودکی علاقه زیادی به قرآن داشتم و در کنار بزرگترها به آیات این کتاب نورانی گوش میدادم و همین مسئله باعث شد که به تصمیمی که گرفته بودم جامه عمل بپوشانم لذا حفظ قرآن را با توکل به خدا آغاز کردم.

 وی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن در مسیر یادگیری قرآن یکی از بهترین تصمیمهای زندگی ام بوده است، مي گويد: علاقه بسیاری به ادامه این راه دارم و دوست دارم در آینده به دیگران هم آموزش دهم همچنين برکسی پوشیده نیست که قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و  در تمام مراحل زندگی، رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است  لذا قدم در این راه گذاشتن بانی آن شد که باوجود تمام مشکلات به آرامش برسم.

 وی با بیان اینکه این روزها شرایط سخت اقتصادی، بار این بیماری را برایش سنگین کرده است، مي گويد، اما با اين حال ادامه مي دهد كه تنها آرزويش آموزش قرآن به نوجوانان و کودکان است چرا كه داشتن کودکان و نوجوانان مؤمن و با ایمان، نعمت بسیار بزرگي است و  جامعه ما برای داشتن ایرانی اسلامی به چنین فرزندانی نیازمند است.

 

 

 

ارسال نظر