مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبرداد:

اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در ایام محرم

حجت‌الاسلام امامی گفت: ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۰۰ مبلغ از قم در ایام محرم ۱۴۴۴ هجری قمری به اقصی نقاط استان آذربایجان غربی اعزام خواهند شد.
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

 

اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در ایام محرم ۱۴۴۴ هجری قمری در آذربایجان غربی

به گزارش پايگاه خبري نهضت، حجت‌الاسلام منصور امامی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی- در نشست خبری تشریح برنامه‌های محرم که  در سالن جلسات اداره كل تبلیغات اسلامی اين استان برگزار شد، اظهار داشت: دومین جلسه ستاد شئون فرهنگی آذربایجان غربی هفته گذشته در تبلیغات اسلامی برگزار و در آن ، برنامه‌ها و ملزومات محرم تصویب و به مجموعه و سازمان‌ها ابلاغ شد.

 اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در سطح استان آذربايجان غربي

وی در ادامه از اعزام ۱۳۰۰ مبلغ در سطح استان به مساجد و مناطق محروم استان در ایام محرم خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه بومی و ۱۰۰ مبلغ از قم در ایام محرم ۱۴۴۴ به اقصی نقاط استان آذربایجان غربی اعزام خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: همایش «طلایه داران تبلیغ» در آستانه محرم به روال سال‌های گذشته در تمام شهرستان‌های استان با حضور روحانیون و مبلغان برگزار می‌شود و در این جلسات سياست‌ها و برنامه‌هاي مد نظر به مبلغان ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: از یک ماه قبل با ارسال نامه‌اي به ادارات تبليغات اسلامي شهرستان‌ها ؛ دستورات لازم براي صدور مجوز برگزاری هیئات مذهبی در ماه محرم صادرو ازهمان زمان صدور مجوز براي هيئات آغاز شد، اين در حالي است كه حضور یک روحانی در هیئت و رعایت ساعات مقرر شده از سوی فرمانداری از الزامات برگزاری مراسم عزاداري محرم در آذربايجان غربي است.

رعايت حق الناس الزام برگزاري مراسم درمحرم 

حجت‌الاسلام امامی عنوان داشت: رعایت حق‌الناس و عدم راه بندان از ديگر الزامات برگزاری مراسم عزاداری در آذربايجان غربي است همچنين با دسته‌هاي عزاداري که به قوانین پایبند نباشند برخورد خواهد شد و از اهالی رسانه نیز می‌خواهیم به روند اجرای قوانین در هیئات مذهبي کمک کنند.

وی اضافه کرد: مدارس، ورزشگاه‌ها و برخی مجموعه‌های دیگر با همکاری سازمان‌های مربوطه در اختیارهیئات مذهبی که نیاز به مکان وسیع دارند قرار داده شده است و از این بابت از اداره کل آموزش و پرورش و دیگر مجموعه‌ها کمال تشکر را داریم.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری ارومیه در آذین بندی خیابان‌های شهر در ایام غدیر گفت: انتظار می‌رود شهرداری در ایام محرم نیز مانند غدیر به آذین‌بندی شهر و نصب بنر اهتمام داشته باشد و براي انجام اين مهم، اداره كل تبلیغات اسلامی و تمام ادارات تابعه اعلام آمادگی کرده‌اند تا محتوای لازم را در اختیار شهرداری قرار دهند كه در قالب بنر چاپ و در سطح شهر نصب شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت:  اين اداره كل، جلسه‌ای با نیروی انتظامی درخصوص ایجاد نظم بیش از پیش مراسم محرم برگزار كرد همچنین  با وزارت کشاورزی برای اطعام نيازمندان در محرم؛ تفاهمنامه‌اي منعقد شده است، البته تمام این خیرات و احسان‌ها توسط  مردم انجام می‌شود اما  وزارت كشاورزي و سازمان تبليغات اسلامي در اجراي اين برنامه و شناسايي و اطعام نيازمندان با عامه مردم همكاري خواهند داشت.

تلاش برای برگزاری تعزيه و نمايش در دهه‌ دوم و سوم محرم

وی با بیان این که طبق توافقنامه اداره کل ارشاد بر محتوای تعزیه و تئاترهاي عاشورايي نظارت خواهد شد گفت: امسال تلاش داریم زمینه و بستر را برای برگزاری تعزيه و نمايش در دهه‌ دوم و سوم محرم فراهم سازیم اين در حالي است كه قصد داريم تا روضه‌های خانگی و روضه‌های کوتاه در ادارات را گسترش دهيم.

حجت‌الاسلام امامی با دعوت از خبرنگاران برای تشویق مردم به اهداء خون در ایام محرم افزود: برای اولین بار رادیو اینترنتی محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راه اندازی شده است که در طول محرم و صفر روزانه چهار ساعت با موضوعات «جهاد تبیین، اخلاق حسینی، شرح زیارات و ادعیه، رابطه انقلاب اسلامی و عاشورا» به تولید برنامه خواهند پرداخت.

 برپايي نمایشگاه شمیم حسینی، میز حسینی با معرفی کتب عاشورایی

وی برپايي «نمایشگاه شمیم حسینی» و«میز حسینی با معرفی کتب عاشورایی » را از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برشمرد و تأكيد كرد: مراسم تجمع عزاداران در سه نقطه شهر ارومیه به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار خواهد شد و چنانچه کرونا دوباره شیوع پیدا کند تمام هیئات مذهبی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از پویش «سبط النبی» ویژه اهل سنت در استان خبر داد و اضافه کرد: با راه اندازی پویش «سبط النبی»، اهل سنت محبت خود را در قالب شعر و مرثيه به امام حسين (ع) ابراز می‌کنند.

وی گفت: با آمدن محرم متأسفانه عده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به بازنشر شبهات روی می‌آورند که امسال یکی از اقداماتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی انجام شد پاسخ به شبهات دینی و تبیین زیبایی و ویژگی‌های مکتب حسینی است.

از هشتگ«حسین از زبان حسین» تا «یار 73»

حجت‌الاسلام امامی در پايان سخنان خود از راه اندازی هشتگ‌های«حسین از زبان حسین»، «عاشورائیان با موضوع معرفی خانواده حسینی» و«یار 73» خبر داد و گفت: امروز یکی از شگردهای دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و دین ، از بین بردن بنیان خانواده است  لذا برای مقابله با آن باید به معرفی الگوهای مناسب در این باره بپردازیم و عاشورا آیینه تمام نمای الگوی خانواده است که در آن کوچک و بزرگ و زن و مرد به ایفای کامل نقش خود پرداخته اند.

 

ارسال نظر