کد خبر: ۴۷۶۲
مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی خبرداد:

دوره آموزشی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی ویژه فعالان فرهنگی در اردبیل برگزار شد

سارا حقی از برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه بانوان فعال فرهنگی در اردبیل خبر داد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سارا حقی-  مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی - در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این اداره کل ، در سخنانی به اهمیت فراگیری علوم و فنون رسانه‌ای در جامعه کنونی اشاره و اظهار کرد: امروزه با وجود هزاران شبکه رسانه‌‌ای، اخبار و مطالب در کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود که در این میان کیفیت بیان رسانه بسیار اهمیت دارد. 

وی تاکید کرد: اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تأثیر شایعات کذب و تصمیمات بی‌نهایت سطحی قرار بگیرند، این نوع تصمیمات می تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مسئول امورفرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل به اجرای دوره آموزشی پلکانی حرف آورد با عنوان سواد رسانه ای و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این دوره به صورت عمومی و تخصصی رسانه و فضای مجازی، ویژه اقشار مختلف بانوان شهرستان اردبیل به مدت 30 جلسه آموزشی در قالب حضوری و مجازی با تدریس استاد برجسته کشوری حجت الاسلام حسین نقی زاده در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل و  نیزبر بستر فضای مجازی از طریق برنامه های قرار و کاین مستر برگزار می شود.

رسانه مرز نمی شناسد

در ابتدای این دوره آموزشی حجت‌الاسلام سید محسن محسنی - معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل - در سخنانی سواد رسانه‌ای را برترین سواد و علم روز دنیا عنوان کرد و گفت: سواد رسانه‌ای مانند نوعی تغذیه است. کسی که مهارت خوبی در تحلیل رسانه کسب کرده، می‌تواند نوع تغذیه دریافتی و رژیم خود را انتخاب کند. در واقع همه اطلاعات و اخباری که امروزه از طریق موبایل، تلویزیون و شبکه‌های جهانی به فکر و ذهن مردم تزریق می‌شود، ترکیبی از انواع تغذیه‌هایی است که در قالب مختلف ارائه می شود.

وی افزود: تنها سواد رسانه‌ای می‌تواند به فرد در تشخیص درست نوع تغذیه کمک کند، در غیر این صورت، فرد دچار تشویش ذهنی و فکری می‌شود و قدرت تشخیص درست و نادرست را از دست می‌دهد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی اردبیل بر ضرورت مجهز بودن فعالان فرهنگی به سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: مهم ترین فعالیت فرهنگی در عصر کنونی «تربیت» است که اگر به درستی انجام شود تمام امور جامعه به درستی انجام می شود و خیانت و کم کاری مشاهده نخواهد شد و این در حالیست که آموخته‌های سواد رسانه‌ای باعث تربیت صحیح افراد جامعه می‌شود.

با حفظ ساختار تبلیغ سنتی، تبلیغ رسانه ای را گسترش می دهیم

در این دوره آموزشی حجت‌الاسلام حسین نقی زاده -استاد اعزامی قم- ، در سخنانی گستردگی رسانه و فضای مجازی در دنیای کنونی را ضرورت مهم برای فراگیری سواد رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: همه ی ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که به صورت ناخودآگاه در شرایط اشباع رسانه‌ای قرار گرفته‌ایم، زیرا فضای اطراف ما سرشار از اطلاعات است، پس همه  نیاز داریم در فراگیری سواد رسانه ای تلاش کنیم.
وی افزود: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ایده آل، تبلیغی است که از بالاترین امکان دسترسی به مخاطبین همراه با یک موفقیت بالا برای گرفتن بازخورد برخوردار باشد.

حجت الاسلام نقی زاده خاطر نشان کرد: در تبلیغ رسانه‌ای نباید از تاثیرگذاری تبلیغ سنتی غافل شد چرا که سخنرانی چهره به چهره از تاثیرگذاری ماندگاری برخوردار بوده و موفقیت در امور فرهنگی نیازمند حضور در جمع مخاطبین است اما بهره گیری از رسانه برای سهولت در دسترسی به مخاطبین، مقابله با جنگ رسانه ای دشمن و استفاده از روش های نوین و جذاب تبلیغی لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پخش فیلم‌های کوتاه در قالب کلیپ با موضوعات حجاب و عفاف، تربیت دینی و فرهنگی، به نحوه تهیه و تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی پرداخت و مخاطبین را به شناخت و آگاهی دقیق از ابعاد مختلف فرهنگی، آموزشی و تربیتی در فضای مجازی توصیه کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار