کد خبر: ۴۷۶۶

برگزاری جلسه ستاد شئون فرهنگی با موضوع برنامه های محرم در سنندج

جلسه ستاد شئون با موضوع هم اندیشی و برنامه ریزی محرم الحرام سال ۱۴۰۱در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، جلسه ستاد شئون با موضوع هم اندیشی و برنامه ریزی محرم الحرام سال ۱۴۰۱ برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین حاتمیان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، ضمن خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه گفت: هر عملی که موجب حفظ کرامت انسان شود محترم است ،به عنوان مثال  جهاد در راه خدا به عنوان عمل مهمی است که به انسان کرامت می‌دهد به ویژه سرامد این کرامت وقتی است که انسان در این مسیر به شهادت برسد زیرا به تعبیر قرآن بالاتر از این نیست که انسان در راه خدا کشته شود.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) فوق العاده مورد ستایش است، بیان کرد: امام حسین علیه السلام با شوق و اشتیاق زاید الوصفی از همه داشته های خود گذشت تا جامعه انسانی و کل بشریت را از ضلالت نجات بدهد و از سر گردانی وگمراهی بندگان خدا ممانعت کند.

وی بیان کرد: بی شک تکریم وحرمت عزاداری امام حسین واشاعه فرهنگ عاشورا باید بسیار مورد توجه واهتمام قرار بگیرد تا این نهضت مقدس که حاصل خون هزاران شهید است در جامعه نشر وبسط یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمیان -رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج- گفت: اگر بعداز هزار و چهارصد سال اقامه عزای سید و سالار شهیدان در شور تر از سال قبل انجام می شود به این دلیل است که ما نگران یزیدیان زمان هستیم و می‌دانیم اگر در راه تعالی دین اسلام و نهضت خونین عاشورا  ذره ای قصور کنیم، یزیدیان زمان از وارد کردن هیچ ضربه ای به اسلام فرو گذار نخواهند کرد.

در ادامه با هم افزایی نمایندگان سایر دستگاه‌های دولتی مصوب شد روز و شب تاسوعای حسینی و شب و روز عاشورا هیات مذهبی شهرستان سنندج دسته رویی واقامه عزا داشته باشند ضمن اینکه توجه به برگزاری حلقه  های معرفتی واهتمام به تبیین قیام کربلا بیشتر در برنامه هیات مذهبی شهرستان قرار بگیرد.

  استفاده از تراکت و بروشور با محتوای اشعار ولایات از اهل سنت درباره واقعه عاشورا، مدح امام حسین(ع) در راستای تبلیغات محیطی ماه محرم یکی از مصوبات جلسه مذکور بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار