کد خبر: ۴۷۶۹
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

هیئت بدون شعار، یعنی هیئت بی هدف

حجت‌الاسلام حریزاوی با تاکید بر اینکه در جبهه جهاد تبیین، هیئات‌ مذهبی ، نقش مهم و اساسی دارند و باید تعدادی را به عنوان تبیین‌گر معرفی کنند گفت: هیئات مذهبی؛ شعار و کارکرد اجتماعی دارند و نسبت به مسائل اجتماعی بی‌تفاوت نیستند.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

تبیین کنندگان در هیئات مذهبی معرفی شوند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در گردهمایی هیئات‌ مذهبی اصفهان اظهار داشت: هیئات‌ مذهبی در طول تاریخ ایران خدمات اجتماعی و فرهنگی ارزنده‌ای داشته‌اند  لذا باید قدردان قشری که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد باشیم.

وی افزود: جو هیئت در اصفهان متفاوت است، بسیاری از محافل و مجالس مذهبی در اصفهان می‌توانند به عنوان الگو در کشور مطرح شوند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) اولین هیئات اسلام را تشکیل دادند و به خواندن روضه می‌پرداختند، اگر این جلسات روضه برگزار نمی‌شد بسیاری از حقایق و رهنمودهای دین مبیین اسلام به دست فراموشی سپرده می‌شد لذا شیعه و سنی مدیون مجاهدت ائمه اطهار(ع) هستند.

وی در خصوص لزوم پرداختن به جهاد تبیین تاکید کرد: هیئت باید شعار داشته باشد هیئت بدون شعار یعنی هیئتی بی هدف؛ لذا جوانان هیئت باید همفکری فکر کنند که چه شعاری ذیل پرچم یا حسین قرار دهند که منطبق بر شرایط جامعه باشد.

حجت الاسلام حریزاوی اضافه کرد: هیئات  مذهبی نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نیست، هیئت شعار و کارکرد اجتماعی دارد باید گفت که هیئات مذهبی به جلسه سخنرانی و روضه محدود نمی‌شوند لذا اولین تلاش‌ها برای حفظ دین و جمهوری اسلامی از هیئت‌ها آغاز شود این در حالی  است که هیئت برای مبارزه با بی‌تفاوتی ایجاد شده، اگر این بی‌تفاوتی‌ها رفع شود همه مشکلات حل می‌شوند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین تاکید دارند یعنی قشر مذهبی‌ باید تبیین‌گر باشد و اگر این مهم انجام نشود دشمن مقاصد خود را پیش می‌برد لذا باید تمام هیئت‌های مذهبی تعدادی را به عنوان تبیین‌گر معرفی کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار