کد خبر: ۴۷۷۷

پرچم عزای حسینی در قشم برافراشته می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع)، در این جزیره خبر داد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

پرچم عزای حسینی در قشم برافراشته می شود

به گزارش نهضت، حجت الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم، بیان کرد: فردا پرچم عزای حسینی در برج پرچم شهرک نریمان به اهتزاز در می آید.

 وی ادامه داد: پس از این آیین، کاروان نمادین امام حسین (ع) از مسجد امام حسین به سمت امامزاده سیدمظفر (ع) قشم  حرکت می کند.

به گفته حجت الاسلام غلامی، حدود ۵۰ هیات مذهبی در قشم فعال هستند و آیین سوگواری محرم و صفر را با شکوه هرچه تمام‌تر در این جزیره پهناور برگزار می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم همچنین از اعزام ۶۰ مبلغ مذهبی از قم، هرمزگان و قشم به مساجد و تکایای شهرستان در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان خبر داد.

وی افزود: برگزاری سوگواری و سخنرانی های انلاین در فضای مجازی از جمله منبر مجازی "درس های مکتب حسینی" با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم از دیگر برنامه هایی است که در ماه محرم الحرام برگزار می شود.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: برگزاری مراسم علم شمشیری، شیرخوارگان حسینی، سینه زنی و روضه خوانی شبانه در مساجد و تکایا، پخت نذری و اطعام فقرا و ایتام توسط هیات های مذهبی و مردم مومن جزیره با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، از دیگر برنامه های ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) می باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار