کد خبر: ۴۷۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۱۰۰ نقطه تبلیغی ویژه محرم در استان سمنان شناسایی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ نقطه تبلیغی ویژه ماه محرم در استان شناسایی شده است، گفت: تجمع نوجوانان عاشورایی از برنامه‌های محرم این اداره کل خواهد بود.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

۱۰۰ نقطه تبلیغی ویژه محرم در استان سمنان شناسایی شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش طلایه داران تبلیغ که به میزبانی مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های ماه محرم در استان بیان کرد: ۱۰۰ نقطه تبلیغی برای اعزام مبلغان بومی و غیربومی طی ایام محرم شناسایی شده است

وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های روتین ماه محرم استان سمنان مانند روضه خوانی و عزاداری و دسته‌های عزاداری، همایش تجمیعی هیئت‌های مذهبی استان هم برگزار خواهد شد، ابراز کرد: در کنار این برنامه همایش نوجوانان عاشورایی را نیز خواهیم داشت که با همراهی بسیج دانش آموزی، اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان انجمن اسلامی دانش آموزان استان سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یک پویش نیز ویژه ایام ماه محرم در استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این پویش با هدف پوشش رسانه‌ای عزاداری در روستاهای استان سمنان، گزارش‌های مردمی در قالب ویدئوهای کوتاه موبایلی، تهیه و در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها پخش خواهد شد تا مردم با عزاداری روستاهای استان هم آشنا شوند.

عبدالهی به وضعیت کرونا در استان سمنان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ستاد مقابله با کرونای کشور ابلاغیه‌ای را خطاب به استان‌ها صادر و پروتکل‌های لازم برای ایام عزاداری را در مراسم مردم در سراسر شهرها و روستا اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین نکات این ابلاغیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، ابراز کرد: استفاده از ماسک حتی در مراسمی که خارج از مکان مسقف برگزار می‌شود در این ابلاغیه تاکید شده است.

وی افزود: در خصوص اطعام ماه محرم توصیه شده به جای ازدحام جمعیت پای سفره‌ها، غذا به صورت بیرون بر داده شود تا همه مردم از آن استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزاداری حتی در مکان‌های مسقف با رعایت نکات بهداشتی و الزامات فاصله گذاری ایرادی ندارد، تاکید کرد: مبلغان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حتماً لحاظ کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار