کد خبر: ۴۷۸۳

۳۰۰ هیات مذهبی شهرستان شوش در ماه محرم و صفر فعالیت دارند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش گفت: عزای سید و سرور سالار شهیدان امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر توسط ۳۰۰ هیات مذهبی این شهرستان اقامه می‌شود.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
۳۰۰ هیات مذهبی شهرستان شوش در ماه محرم و صفر فعالیت دارند
به گزار نهضت، حجت‌الاسلام عارف آل کثیر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به تمامی عزاداران و عاشقان امام حسین (ع) بیان کرد: به منظور تبیین اهداف و فلسفه قیام امام حسین(ع) ۲۰۰ مبلغ برادر و خواهر به مساجد ، حسینیه‌ها و تکایای این شهرستان اعزام می‌شوند.
وی گفت: ۳۰ مبلغ دیگر نیز به همین منظور از قم به شهرستان شوش اعزام شده‌اند تا در ماه محرم و صفر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را اجرا کنند.

شوش رنگ و بوی محرم به خود گرفت
این روزها شوش به ویژه اماکن مقدس و حرم دانیال نبی (ع) حال و هوای دیگری دارد؛ از یک طرف در هر محله پیر و جوان دست به دست هم در حال برپا کردن تکایا بوده و از سوی دیگر عاشقان خاندان اهل بیت (ع) در حال تهیه پرچم های ویژه عزاداری، پارچه و کتیبه سیاه، زنجیر و کتیبه‌های مزین به اشعاری در رثای مظلومیت حسین (ع) هستند.

این روزها در کوچه‌ها و معابر شوش مردم متدین و دوستداران ولایت به ویژه جوانان، با شور و اشتیاق خاصی، پرچم های عزای حسینی سیاه را بر افراشته و خود را مهیای برپایی مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) می‌کنند.

مردم شوش، طبق سنتی دیرین از نخستین شب ماه محرم با پوشیدن جامه‌های سیاه و حضور در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)، دعبل خزاعی و عبداله بن علی (ع) با شرکت در مجالس سخنرانی و سینه زنی به سوگ سالار شهیدان می‌نشینند و جلوه‌هایی از ارادت به سرور و سالار شهیدان را به نمایش می‌گذارند.

برگزاری مجالس روضه خوانی، تعزیه، راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از جمله آیین های مذهبی مردم شهر و روستاهای شوش در ماه محرم است.

راه‌اندازی دسته های عزادار در کوچه ها و خیابان ها و اجتماع عزاداران در اماکن زیارتی و متبرکه از دیگر جلوه های عزاداری درشهرستان شوش است.

همچنین همه ساله یکی از بزرگترین تعزیه‌های کشور، در روز عاشورا به صورت میدانی ، در شهر حر از توابع شهرستان شوش اجرا می‌شود.

شهرستان شوش در شمال خوزستان واقع است. 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار