کد خبر: ۴۸۰۰
سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم اذن عزای سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی، :

جهاد سیدالشهداء (ع)، جهاد تبیین حق، در مقابل روایت اموی از اسلام ناب بود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه محرم فصل جهاد تبیین است گفت:جهاد سیدالشهداء،(ع) جهاد تبیین حق و حقیقت در مقابل روایت اموی بود که از اسلام ناب ارائه شد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، شامگاه هفتم مرداد، در مراسم اذن عزای سیدالشهدا(ع) در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در چند زیارت‌نامه مأثوره و معتبر نظیر این تعبیر را داریم که در زیارت دوازدهم کتاب شریف کامل الزیارات آمده که «انک ثارالله فی الارض؛ امام حسین(ع) خون خدا بر روی زمین است.»

وی افزود: به تناسب خون در بدن اگر از حقایق ملکوتی عالم هم کم بهره باشیم، به این تناظر ظاهری دنیا می‌توانیم اشاره کنیم که خون در تمام بدن جریان دارد و نشانه حیات گردش خون است، روزی اجزای بدن با خون به آن‌ها می‌رسد و رشد به واسطه همین خونی که به اعضا و اجزا و جوارح می‌رسد، اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هرکس هر رزقی بدست آورد، از مسیر امام حسین(ع) است، این خون است که در رگ های هستی جریان دارد و از طرف دیگر ناپاکی‌ها را از اجزا جمع می‌کند و بدن را به سلامتی و پاکی می‌رساند.

قمی عنوان کرد: امام حسین(ع) خون خدا بر زمین است و اساس هر حرکت فردی و اجتماعی با اباعبدالله الحسین (ع) در مسیر عبودیت آغاز می‌شود و جز با حسین بن علی (ع) پیش نمی‌رود و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و این خون جاری در رگ رگ این جامعه توحیدی و مهدوی، خون سیدالشهداء است.

وی ادامه داد: انقلاب، تحول، نهضت، اصلاح، حرکت و جهاد، پیوند حقیقی وجودی با سیدالشهداء(ع) دارند، فارغ از اینکه بدانیم در عالم ملکوت چه می‌گذرد. همین مقدار می‌دانیم که در بارگاه قدس که جایگاه ملال نیست، سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محرم سرآغاز همه خوبی‌ها و حرکات تحولی مؤمنان است، محرم گرچه فصل عاشقی برای ما که هویتمان دلدادگی برای سیدالشهداء(ع) است اما سرآغاز تقابل جدی با ابلیس و عوامل ابلیس در عالم است. سرآغاز تقابل توهمی که ابلیس در عالم جاری می‌کند و از منظر حکما کار شیطان غیر توهم زایی و جهالت نیست.

قمی اضافه کرد: خون سیدالشهداء(ع) برای بیداری از ضلالت و جهالت است. در مقابله با وارونه نمایی حقایق توسط شیطان ،این خون سیدالشهداء(ع) است که می‌جوشد و هر سال صادقانه می‌شود دوباره مرور کرد که باز این چه شورش است که در خلق عالم است.

وی بیان کرد: خون سیدالشهداء(ع) در مواجهه با دشمنی که در جنگ روایت‌ها و تحریف، القاء و توهم‌زایی می‌خواهد به این قوم قیام کرده القا کند و بفهماند که شما ضعیف هستید، می‌خواهد به تعبیر حاج قاسم به این ملت امام حسینی بفهماند که شما شکست خورده و ناتوانید، این اصل تأسی به سیدالشهداء است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: محرم فرصت بروز هویت، حقیقت، ریشه تاریخی و سرمایه‌های این ملت است، من و مای حقیقی این ملت را باید در محرم سیدالشهداء(ع) دید.

قمی ابراز کرد: محرم فصل جهاد تبیین است، جهاد سیدالشهداء(ع)، جهاد تبیین حق و حقیقت در مقابل روایت اموی که از اسلام ناب ارائه شد. هرکس حقیقت را وارونه جلوه دهد، تحت ولایت ابلیس در حرکت است لذا امام آمریکا را شیطان بزرگ میخواند.

وی تصریح کرد: ما در محرم با ابراز ارادتمان به سیدالشهداء(ع) و ابراز هویت وجودی خود به صف مجاهدین جهاد تبیین که سر رشته دار آن، انبیاء الهی و پیامبر اعظم بودند و نقطه عطف آن قیام سیدالشهداء است می‌پیوندیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیئات مذهبی کانون‌های جهاد تبیین هستند و هر هیئتی عجیب نیست اگر یک مجاهد جهاد تبیین باشد و یک جلوه جهاد تبیین روایت خوبی‌ها است که به برکت تأسی از حضرات نور در جامعه ما جاری است، لذا همین خیر و خوبی‌ها را باید روایت کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار