کد خبر: ۴۸۱۲

برگزاری مراسم آیین طشت گذاری و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه از برگزاری مراسم با شکوه طشت گذاری و استقبال از ماه محرم در شهر سریش آباد خبر داد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت کردستان، حجت‌الاسلام سیف الله سبزی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اعلام این خبر گفت: مراسم آیینی و سنتی طشت گذاری در شهر سریش آباد با حضور مردم ولایی و حسینی، مسئولین محلی و میهمانانی از قروه در مهدیه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیف الله سبزی در ادامه افزود: مراسم طشت گذاری و استقبال از ماه محرم طبق یک آئین و سنت، همه ساله با شرکت عاشقان و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) با مداحی و سخنرانی در وصف سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه خاطرنشان کرد: هیات عزاداری مهدیه سریش آباد هر ساله با برگزاری ویژه برنامه هایی به استقبال از ماه محرم می رود.

وی در ادامه افزود: این آیین معنوی عاشورایی طشت گذاری درسریش آباد در هفتمین نشست شورای ثبت ملی کشور در ۲۱ آذرماه سال ۱۳۸۵به شماره ۶۸۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

گفتنی است، مراسم آیینی و سنتی طشت گذاری سریش آباد هر ساله قبل از محرم که باحضور میهمانانی از سنندج، قروه و روستاهای حومه برگزار می‌شود و عزاداری ایام سوگواری دهه نخست محرم از چند روز قبل از ماه قیام و خون در سریش آباد آغاز می‌شود و در روزهای پایانی دهه اول محرم، به‌ویژه در روز های تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.

ارسال نظر