کد خبر: ۴۸۱۹
با قرائت پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور؛

مراسم تشییع هنرمند متعهد «حبیب الله صادقی» برگزار شد

رئیس جمهور در پیام خود «حبیب الله صادقی» را پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی عنوان کرد که با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی‌های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرده بود.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

مراسم تشییع هنرمند شهیر «حبیب الله صادقی» برگزار شد

به گزارش نهضت؛ صبح شنبه هشتم مرداد 1401 مصادف با اولین روز از ماه محرم، مراسم تشییع پیکر حبیب الله صادقی - هنرمند برجسته انقلاب اسلامی-  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دکتر حداد عادل، بهمن نامور مطلق - رئیس فرهنگستان هنر- ، محمد مهدی دادمان - رئیس حوزه هنری-  و جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان کشورمان از جمله مجید مجیدی در مقابل ساختمان موسسه فرهنگی – هنری صبا برگزار شد.

در این برنامه که با اجرای اسماعیل آذر مجری شناخته شده تلویزیون برگزار شد در ابتدای مراسم مجتبی رحماندوست،  پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در سوگ حبیب الله صادقی را قرائت کرد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند برجسته و انقلابی جناب آقای حبیب‌الله صادقی رحمة‌الله‌علیه را به هنرمندان و همکاران و دوستان و به ویژه به خانواده مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌کنم.»

در ادامه رحماندوست متن پیام حجت الاسلام ابراهیم رئیسی را به شرح زیرقرائت کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند برجسته و استاد متعهد، مرحوم حبیب‌الله صادقی، موجب تأسف و تألم خاطر شد.

این پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی‌های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرد و در کمال وارستگی و خلق آثار ارزنده، در کنار مردم و انقلاب ماندگار باقی ماند.

اینجانب درگذشت این هنرمند مردمی و انقلابی را به خانواده محترم، جامعه هنری و دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می‌کنم و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت از خداوند بزرگ مسألت دارم.»

مراسم تشییع هنرمند شهیر «حبیب الله صادقی» برگزار شد

مرحوم صادقی در پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد

ممدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز در این مراسم از زنده یاد حبیب الله صادقی به عنوان هنرمندی یاد کرد که همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده بود و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر به مردم عرضه می‌کرد.

وی افزود: این هنرمند ماندگار هنر انقلاب و دفاع مقدس و قلم طلایی هنر ایران در آستانه ماه محرم تن را در میان زمینیان رها کرد، بر هُمای جان نشست و از عالم خاک پَرکشید تا بال در بال ملائک در پیشگاه معبودِ ازلی جایگاهی رفیع و مقامی شامخ یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مرحوم صادقی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاد و جلوه‌هایی از زیبایی دین را به زبان تصویر نشان می‌داد؛ تصویرگر پیشاهنگ جبهه هنری انقلاب و مقاومت و جویبار زلال هنر ایران و انقلاب بود که در آثارش سراسر نبرد تاریکی و روشنایی را بازنمایی می‌کرد. هنرمندی که توش و توان خود را در راه ثبت حقیقت از منظر ولایت و بیان هنرمندانه آن  صرف کرد و جان‌های خستهٔ مردمان عصر جدید را با هنر دینی و انقلابی آشنا ساخت.

وی ادامه داد: او همواره در قامت یک هنرمند انقلابی و دلسوز، از آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کرد.

مراسم تشییع هنرمند شهیر «حبیب الله صادقی» برگزار شد

  همزمان با اول محرم ، غصه دار حبیب هنر هستیم

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی - نیز در سخنان کوتاهی ضمن تسلیت به خانواده مرحوم  و جامعه هنری، آثار ارزشمند و قدسی ایشان را به ویژه کار آخر زنده یاد صادقی را کارستانی از هنر عنوان کرد وگفت: بنده به عنوان یک طلبه و خادم سیدالشهداء، امروز که مصادف با اولین روز محرم است و عزاداران حسینی جامه مشکی و پرچم‌های سیاه خود را بیرون آوردند غصه دار درگذشت این هنرمند انقلابی هستم و امیدواریم که ایشان هم به کاروان عاشورائیان بپیوندند.

مراسم تشییع هنرمند شهیر «حبیب الله صادقی» برگزار شد

  معتقد بود تابلوی 100 متری، به منزله وصیت نامه است

در ادامه مراسم رئیس حوزه هنری  با ذکر خاطره‌ای از زنده یاد صادقی گفت: ایشان همواره به خاطر رفاقتی قدیمی با پدرم، همیشه به من محبت داشتند و در باره اثر 100 متری خود به من گفتند که من می دانم که این آخرین کار و و صیت نامه من است و ایشان همواره با هر اثرش، جامعه هنری را شگفت زده می‌کرد و امیدواریم که راه ایشان همیشه مستدام باشد.

مراسم تشییع هنرمند شهیر «حبیب الله صادقی» برگزار شد

 مفهوم محرم را از تابلوهای پدرم آموختم

امیر حسین صادقی - فرزند زنده یاد حبیب الله صادقی - نیز گفت: پدرم برنامه‌های زیاد و اهداف بلندی داشت و بار سنگینی بر دوشش بود و معتقدم هنرمند آئینه است و آئینه ، کاری جز روایت بی طرفی ندارد چرا که هنرمندف روایت گر عشق است و جز عشق از پدرم چیزی ندیدم.

وی ادامه داد: من مفهوم محرم را با پدرم فهمیدم، من محرم را با آثار وی و سینه زنی‌هایش درک کردم و من از ایشان به جز اخلاق چیزی ندیدم.

در پایان مراسم نیز حجت الاسلام محمد قمی بر پیکر مرحوم حبیب الله صادقی اقامه نماز کردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار