کد خبر: ۴۸۲۲

اجرای چاووش‌خوانی محرم در لرستان/ بیرق‌های عزا در ۲۵۰۰ هیئت مذهبی برافراشته شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تشریح برنامه‌های ماه محرم در این استان گفت: بیرق‌های عزا در ۲۵۰۰ هیئت مذهبی لرستان برافراشته شده‌است.
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

اجرای چاووش‌خوانی محرم در لرستان/ بیرق‌های عزا در ۲۵۰۰ هیئت مذهبی برافراشته شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در خرم آباد با اشاره به تشکیل ستاد محرم لرستان از اوایل ۱۴۰۱ اظهار داشت: ستاد شئون ساماندهی برنامه‌های محرم در این استان ایجاد و اقدامات دستگاه‌های اجرایی مختلف در این راستا مشخص شده‌است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه محرم لرستان در سه بخش برگزار می‌شود، افزود: فضاسازی اماکن مذهبی، مساجد، تکایا و سطح شهر‌های این استان در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نصب بیرق‌های عاشورایی در ۳۰۰ نقطه از شهر خرم‌آباد عنوان کرد: تمام پل‌های این شهر به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری خرم‌آباد مزین به پرچم‌های سیدالشهدا شده‌است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ متر دیوارنگاره با محوریت محرم و شهدا در خرم‌آباد اجرا می‌شود، بیان کرد: بزرگ‌ترین پرچم عاشورایی لرستان در بام این استان برافراشته می‌شود.

قدرتی با اشاره به دیگر برنامه‌های استقبال از ماه محرم در لرستان گفت: آیین چاووش‌خوانی برای پیشواز این ماه از سوی هیئت‌های مذهبی در درب لاکان و شمشیرآباد خرم‌آباد برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری همایش «احلی من العسل» در این استان عنوان کرد: اجتماع بانوان زینبی در شهر‌های مختلف لرستان برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از آموزش‌وپرورش لرستان برای مشارکت در اجرای برنامه‌های عاشورایی بیان کرد: امکان برگزاری مراسم هیئات مذهبی این استان در مدارس و یا مکان‌های آموزشی فراهم شده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: آیین چاووش‌خوانی که همراه با طبل، سنج و مرشدخوانی بوده از ابتدای ماه محرم در این استان آغاز شد و این مراسم با استقبال گسترده مردم همراه بود.

قدرتی با اشاره به لزوم توزیع برنج و گوشت با نرخ مناسب بین هیئات مذهبی لرستان اظهار داشت: ۱۲۰ تن گوشت با همت سازمان جهاد کشاورزی این استان بین این هیئات برای پخت نذری توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی در لرستان فعال است، افزود: چاپ بنر‌های محرم برای هیئات مذهبی این استان با تخفیف ویژه در حال انجام است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار