کد خبر: ۴۸۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل

مکتب امام حسین (ع)، الگوی جامع تکریم شعائر انسانی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل مکتب حسینی را الگوی حریت، انسانیت و تکریم شعائر انسانی برشمرد و گفت:تربیت اساس پیشرفت است.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در اجتماع عاشورایی فرهنگیان اردبیل در مصلای این شهر اظهار کرد: معلمان، فرهنگیان و اساتید ، سکانداران فرهنگ اصیل دینی و طلایه‌داران حرکت رهایی‌بخش نهضت سرخ خون سیدالشهدا (ع) هستند که همواره در این جبهه با تلاشی مضاعف سعی کرده اند تا نقش‌آفرینی کنند.

وی به ابعاد مختلف قیام سیدالشهدا (ع) به عنوان دانشگاه و مدرسه تربیتی برای تعالی نسل امروز و آینده اشاره کرد و گفت: سؤالی که اکثر جوانان و نوجوانان در مدارس مطرح می‌کنند این است که چرا با گذشت صدها سال از حادثه کربلا،  ما باید شعائر و برجستگی‌های این نهضت بی‌بدیل را بازگو کرده و سال به سال به تعظیم شعائر حسینی بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در کنار پاسخگو بودن عقل بشر در طول تاریخ، در قرآن کریم و ادله نبی مکرم اسلام به این موضوع پاسخ داده شده است که مکتب امام حسین (ع) مکتب درس‌آموزی است که همواره بشریت از قطعه قطعه آن درس زندگی و هدایت گرفته است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند امر تربیت، امری همگانی است اما در مدارس،  معلمان نقش برجسته‌ای را در انتقال این مفاهیم تربیتی دارند که امیدواریم با الگوی هویت دینی این انتقال مبانی معرفتی انجام شده و به دور از هرگونه غل و غش بتوانیم حقیقت نهضت کربلا را برای نسل آینده بازگو کنیم.

وی اضافه کرد: در طول تاریخ نبرد حق و باطل و جهل و دانایی وجود داشته و حتی امروز نیز شاهد این مقوله هستیم در حالی که در جبهه حق، انبیا و اولیای الهی و در جبهه باطل معاندان و دشمنان اهل بیت در صف تقابل ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده صحنه کربلا را صحنه حق‌جویی، آزادگی، حریت، انسانیت و تکریم شعائر انسانی برشمرد و بیان کرد: شعارهایی که حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا داده‌اند، شعارهای بین‌المللی است که حتی انسان‌های بیشماری در طول تاریخ شیفته این شعارها شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امام حسین (ع) با شعار هیهات من الذله دست بیعت با ظالمان و طاغوتیان زمان را نداد بلکه سعی کرد تا به دور از ذلت و خواری در مقابل زیادی‌خواهان بایستد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده نقش زنان تاریخ‌ساز کربلا را در برانگیختن انگیزه جوانان و نوجوانان برای حضور در این جهاد مقدس یادآور شد و تصریح کرد: امروز نیز از دامن پاک چنین زنانی، شهدا و ایثارگران این کشور تربیت یافته و در مسیر احیای مکتب حسینی گام برداشته است.

وی گفت: باید نسل اندیشمند، فرهیخته، فکور و شجاع را تربیت کنیم که این کار نیازمند توجه به تعظیم شعائر دینی و تقویت هویت فرهنگی و ارزشی است که می‌تواند زمینه استحکام نظام اجتماعی را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: در این مکتب به راحتی می‌توان از مبانی محبت، عشق، عاطفه، حریت، آزادگی و در عین حال شجاعت نام برد که به یقین، تربیت نسل آینده بر اساس این الگوها می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مسیر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از آمادگی تبلیغات اسلامی برای تداوم این نشست‌های علمی و فرهیختگی بین معلمان و روحانیون خبر داد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا برگزاری این نشست‌ها بیش از گذشته نسبت به تربیت نسل آینده با احساس مسئولیت ورود پیدا کرده و درست عمل کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار