کد خبر: ۴۸۵۰

۴۰۰ هیات و حسینیه آبادان ثبت سامانه طوبی شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان به برگزاری آیین‌های سوگواری دهه اول محرم در بیش از یک هزار حسینیه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ هیات و حسینیه در سامانه طوبی ثبت رسمی شدند.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

۴۰۰ هیات و حسینیه آبادان ثبت سامانه طوبی شدند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام عادل رویوران روز شنبه بیان کرد: برای ۵۷ تکیه عزاداری در آبادان مجوز موقت فعالیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) در دهه اول محرم صادر شده است.

سامانه طوبی بانک اطلاعات تشکل های دینی و مراکز فرهنگی است که هیات‌ها به صورت الکترونیکی و کاملا مکانیزه نسبت به ثبت اطلاعات و دریافت مجوز فعالیت خود اقدام می‌کنند.

وی به اعزام ۱۸ مبلغ و روحانی از قم در ایام محرم به شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود:به واسطه بافت محلی شهرستان آبادان، بیشتر خطبا و مبلغان دینی در منطقه ، عرب زبان هستند و مجالس سوگواری و عزاداری توسط این افراد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رویوران گفت:با توجه به شیوع مجدد کرونا در شهرستان آبادان و تغییر رنگ کرونایی از آبی به نارنجی، آیین‌های عزاداری در فضای بسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در حداکثر ۲ ساعت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک توسط شرکت کنندگان در آیین‌های عزاداری بیان کرد: این آیین‌ها در فضای بسته با یک سوم جمعیت برگزار خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: آیین‌های عزدارای ایام محرم و صفر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد پیشگیری از کرونا در سطح شهرها و روستاهای آبادان برگزار خواهد شد.

وی افزود: لازم است با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی مانع از شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان شویم.

حجت‌الاسلام رویوران به اختصاص ۶۰ تن کالای اساسی در این ایام در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: ۲۵ تن برنج، ۲۵ تن شکر و ۱۰ تن روغن برای توزیع در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار