کد خبر: ۴۸۸۰
امام جمعه مریوان:

ماه محرم از ارزشمندترین ماه‌های اسلامی است

ماموستا شیرزادی گفت: ماه محرم طبق فرموده قرآن کریم یکی از چهار ماه ارزشمند سال است و بدلیل واقعه عاشورا از قداست خاصی نزد مسلمین جهان برخوردار است.
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه شهرستان مریوان در حاشیه جلسه ستاد امر به معروف شهرستان گفت: شناخت حقایق عاشورا را از ضروریات عصر کنونی دانست و اظهار کرد: آشنایی با مکتب عاشورا جوان مسلمان را در برابر دسیسه‌های شیطانی دشمنان داخلی و خارجی بیمه ‌می‌کند، چراکه امام حسین(ع) تعلق به همه مسلمین اعم از سنی و شیعه دارد.

وی افزود: اسلامی که به تدریج به سمت درباری شدن پیش می‌رفت و به اسلام مرفه‌نشینان تبدیل می‌شد، با قیام امام حسین(ع) فرزند رسول الله(ص) جانی دوباره گرفت و این مهم‌ترین رویداد در تاریخ جهان اسلام است.

امام جمعه شهرستان مریوان بیان کرد: محرم یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذار‌ترین ماه‌ها در اسلام است چراکه در این ماه سرنوشت اسلام برای همیشه تعیین شد.

وی با تأکید براینکه نهضت عاشورا باید برای جوان امروز، تبیین و مورد تحلیل و تفسیر قرار بگیرد، افزود: دشمنان با هزینه‌های سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی به دنبال استحاله فکری و فرهنگی جوان مسلمان و ایرانی هستند و از هر روزنه‌ای برای القای تفکرات دین‌ستیزانه استفاده می‌کنند.

ماموستا شیرزادی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان مسلمان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شود؛ دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین(ع) است، چراکه درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا(ع) برای دنیای استکبار جبران‌ناپذیر خواهد بود، بنابراین دست به هر کاری می‌زند که این رویداد مهم را یا تحریف کند یا بی‌اهمیت جلوه دهد.

وی نهضت حسینى در طول تاریخ را از بزرگ‌ترین عوامل تأثیرگذار و سازنده بر جوامع اسلامى ذکر کرد و افزود: امام حسین(ع) تنها متعلق به اهل تشیع نیست، بلکه الگوی تمام جامعه بشریت بوده و به دور از هر باور یا وابستگى و تعصب قومى، یکى از نخبگان و بزرگان فصول حیات بشرى است.

ارسال نظر