کد خبر: ۴۹۲۲
« مریم زادقاسمی» دبیر ستاد مرکزی «مهرواره بانور»

هدف «بانور» هویت بخشی به بانوان گره گشاست

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات عنوان کرد: یکی از اهداف ما در طرح نهضت پیشرفت بانوان، شناسایی الگوهای قابل تکثیر است.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

شناسایی الگو‌های قابل تکثیر یکی از مهمترین اهداف طرح نهضت پیشرفت بانوان است

به گزارش خبرنگار نهضت، وبینار تشریح “مهرواره بانور” به همت دفتر امور بانوان بنیاد هدایت صبح  دهم مرداد ماه ۱۴۰۱، با حضور مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات، دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور، شبکه راهیاران استان‌ها، کارشناسان بانوان و ستاد نهضت پیشرفت بانوان در استان‌ها برگزار شد.

«عاطفه سعیدی نژاد» ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت  ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به طرح کلان سازمان تبلیغات که طرح “نهضت پیشرفت بانوان” است، اشاره و عنوان کرد: در این طرح به دنبال آنیم که چطور می توان ظرفیت بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی  فعال نمود.

وی افزود: اقشار متعدد بانوان از جمله تشکل‌ها، مبلغان، کانون‌های قرآنی و بانوان شریکه الامام از ظرفیت‌های عظیمی هستند که باید جایگاه خود را در این نهضت بیایند و کار ویژه‌ای برای هریک از آنان تعریف شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات با بیان اینکه امروز در طرح نهضت پیشرفت بانوان باید به دنبال الگوهای قابل تکثیر رفت، اظهار داشت: امروز در سازمان تبلیغات مدل‌های جدیدی از الگوی سوم در حال شکل گیری است و بانوان شریکه الامام یکی از نمونه‌های آن هستند که ماموریتی خانوادگی برای آنان تعریف شده است.
وی با اشاره به دو ظرفیت ویژه “محبت ورزی” و “سخن ورزی” بانوان گفت: این دو ویژگی برای عموم زنان قدرت اثرگذاری و تبلیغی ایجاد می‌کند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای حل مسائل خانواده بهره گرفت.
سعیدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهرواره بانور و اهمیت روایت کنشگری بانوان عنوان کرد: مهرواره بانور یکی از طرح‌های مشترکی است که به پیشنهاد بنیاد هدایت رقم خورده و قرار است متمرکز بر کنش‌هایی باشد که بانوان می توانند در حوزه خانواده در سطح محله داشته باشند و همچنین روایت این کنش‌ها جهت الگوسازی و تربیت کنشگرانی از زنان در عرصه‌های گوناگون یکی دیگر از رویکردهای این طرح است.

 

شناسایی الگو‌های قابل تکثیر یکی از مهمترین اهداف طرح نهضت پیشرفت بانوان استفرصتی مناسب برای علاقه مندان به کار در زمینه جهاد تبیین

« مریم زادقاسمی» دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در این وبینار با اشاره به ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی گفت: یکی از نگاه‌های غلط و نادرست این است که اگر زنی قرار است به عنوان زن تراز انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد، باید در نقش ابر زن ظاهر شود؛ اما در محیط پیرامون ما بانوان بسیاری هستند که در حال حل مسئله و گره گشایی هستند که اصلا دیده نمی‌شوند.
وی افزود: اتفاقی که در مهرواره بانور در حال رقم خوردن است، هویت بخشی به این دسته از بانوان است که اقدامات آن‌ها به شدت گره گشا می‌باشد.
دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور مهمترین اهداف برگزاری این مهرواره را اینطور برشمرد: سالم سازی و تقویت بنیان خانواده، ایجاد امید در محله، هویت بخشی و ایجاد انگیزه در ظرفیت عظیم بانوانی که در محله حضور فعالی دارند، اما حمایت و یا دیده نمی‌شوند، از مهمترین اهداف ما در این رویداد می‌باشد.

وی مهرواره بانور را مصداقی از جهاد تبیین دانست و گفت: شرکت در این رویداد فرصت مناسبی برای علاقه مندان به کار در زمینه جهاد تبیین است.
زاد قاسمی  از کلیه نهادهای متولی حوزه خانواده در سراسر کشور خواستار شد تا خود را صاحب کار بدانند و برای فراخوان و اطلاع رسانی مهرواره بانور جهت ابلاغ آن به تمامی شبکه و بانوان فعال در محلات ما را یاری دهند.

 در پایان این وبینار، دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور، پاسخگوی سؤالات حاضرین در جلسه پیرامون این رویداد بود.

 

 

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار