کد خبر: ۴۹۳۶
تا آخرين نفس در كنار هم ماندند

روایتی از زندگی طلبه جوانی که با همسرش در سیل رفسنجان آسمانی شدند

روز جمعه (۷ مردادماه ۱۴۰۱) تنها چند ساعت قبل از فرا رسیدن شب اول محرم خبری تلخ در فضای مجازی منتشر شد. جوان طلبه‌ای که به همراه همسرش برای کار‌های تبلیغ می‌رفت در مسیر گرفتار سیل می‌شود و ساعاتی بعد هلال احمر رفسنجان از پیداشدن پیکرشان در زیر پل پنج کیلومتری شرکت نفت رفسنجان خبر می‌دهد. حجت الاسلام «مصطفی نصیری» و همسرجوانش در شب اول محرم به دیدار معبود می‌شتابد.
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

 

روایتی کوتاه از زندگی طلبه جوانی که با همسرش در سیل رفسنجان آسمانی شدند
به گزارش نهضت به نقل از شبستان؛ دهه هفتادی بود؛ اصلاً این دهه هفتادی‌ها از مدافعان حرم گرفته تا مجاهدان تبلیغ حیرت انگیزاند؛ با وجود سن کم، اما راه‌های زیادی رفتند، کار‌های بزرگی کردند و دست آخر هم به پاس سعی و اخلاص شان، خداوند نام آنان را جاودانه کرد تا الگویی به ویژه برای هم نسل‌های خود باشند.
قصه از درخواستی شروع می‌شود که دهیار روستای «همت آباد » از توابع شهر رفسنجان، به مؤسسه «عقیله عشق» ارسال می‌کند که این روستا نیاز به کار فرهنگی دارد؛ مؤسسه هم یک روحانی جوان دهه هفتادی را به منطقه می‌فرستد..
همسر همپا
همسر طلبه جوان که تک دختر خانواده‌ای از توابع مشهدالرضا بوده نیز در این مسیر عاشقانه حاج آقا را همراهی می‌کند و «بیت الحسین» روستای همت آباد مرکز استقرار این زوج می‌شود که در آن همیشه به روی اهالی روستا باز بوده است.
حاج آقا بین جوانان می‌رود و با آنان حسابی دمخور می‌شود، کم کم هیئت تشکیل می‌دهند. «زن آقا» هم برای دختران روستا و بچه‌ها ، کلاس‌های زبان و نقاشی برگزار می‌کند، برای بیت الحسین تجهیزات می‌گیرند و خلاصه چهره روستا را از این رو به آن رو می‌کنند.

از زبان اهالی
محمدیزدی زاده، دهیار روستای همت آباد با اشاره به عشق و علاقه حاج آقا نصیری به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای همین، مسئله حجاب را خیلی خوب در روستا تبلیغ می‌کرد و جوانان را با خود همراه کرد و خیلی از بچه‌های روستا هیئتی شدند.
وی با دریغ ادامه می‌دهد: دو روز قبل از حادثه، با من که به عتبات مشرف شده بودم، تماس گرفت و آخرین هماهنگی‌ها را برای مراسم عزاداری دهه محرم کرد و گفت که امسال می‌خواهد هیئت روستا را به پياده روي اربعین ببرد..

روایتی کوتاه از زندگی طلبه جوانی که با همسرش در سیل رفسنجان آسمانی شدند
جهادگری تا پای جان
حجت الاسلام عباس اسلامی، از مسئولین مدرسه عالی فقه و اصول الامام علی بن موسی الرضا(ع) قم هم از فعالیت‌های این مبلغ اینطور یاد می‌کند: در کار‌های جهادی بسیار فعال، دلسوز فقرا و پیگیر امورات آنان، شاعر آیینی و... بود و تا کاری برای فقرا نمی‌کردد دست بردار نبود. جدای از همت آباد رفسنجان در یک هیئت در تهران هم فعال بود.

حجت الاسلام اسلامی با بیان اینکه حجت الاسلام نصیری در هیچ شرایطی حتی در اوضاع سیل دست از جهاد برنداشت و برای جهاد تبیین رفت؛ افزود: همسر آقای نصیری تک دختر خانواده‌ای بود که به طلبه زن نمی‌دادند، اما پس از ازدواج آنها، اخلاق مصطفی زبانزد فامیل می‌شود. 

همسفران بهشتی
گفتنی است: همسر این روحانی جوان به دلیل شرایط خاص بارداری قرار بود مدتی به مشهد نزد خانواده برود؛ هر دو عازم ایستگاه راه آهن می‌شوند، اما بدون اینکه خود بدانند قبل از آن، در ایستگاه دیدار معبود توقف می‌کنند. 

حالا پیکر‌های این دو مسافر بهشتی، این زوج عاشقی که دیگر قرار نیست یکی؛ دوری و فقدان دیگری را تحمل کند، در شهر‌های خودشان (قزوین و مشهد) به آغوش خاک سپرده می‌شوند، اما همسفران بهشت همواره با هم هستند.

روایتی کوتاه از زندگی طلبه جوانی که با همسرش در سیل رفسنجان آسمانی شدند

طلبه شاعر
سید زین الدین محمدی موسوی، دوست و هم درس شیخ مصطفی به خبرنگار خبرگزاری شبستان می‌گوید: مصطفی یک کتاب بود! منظومه‌ای از جهاد و طلبگی و علم و شعر و هنر و ادبیات. شاعری کشوری، اما گمنام؛ با شاعران کشوری مرتبط بود و در جلسات شعر شرکت می‌کرد، اما نامش کمتر سر زبان‌ها می‌آمد؛ دفتر شعری هم دارد که نزد من است. 

ارسال نظر