رئیس تبلیغات اسلامی در جمع استادان گفتمان انقلاب اسلامی در شهرکرد:

تبیین، مداهنه و روپوشانی عملکرد مسئولان کج رو نیست

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در صورتی که کاستی‌ها و مشکلات پیش‌آمده از ناحیه ناکارآمدی برخی افراد بیان‌ نشود، جهاد تبیین به‌ معنای واقعی صورت نگرفته است. 
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

رئیس تبلیغات اسلامی: ظرفیت فضای مجازی در اختیار جهاد تبیین قرار گیرد

به گزارش نهضت، حجت الاسلام محمد قمی عصر چهارشنبه در جمع استادان گفتمان انقلاب اسلامی در شهرکرد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه گفت: جهادتبیین باید به یک پدیده و فعل اجتماعی گسترده در جامعه تبدیل و توسط همه افراد اجرا شود.

وی با بیان اینکه تبیین به معنای فرق‌گذاری و فاصله‌گذاری است و باید در جهاد تبیین همه مشکلات و کاستی‌ها را بازگو کرد و خوبی‌ها را توسعه داد، به رفتارهای نادرست در برخی حوزه‌های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که کاستی‌ها و مشکلات پیش‌آمده از ناحیه ناکارآمدی برخی افراد بیان‌ نشود، جهاد تبیین به‌ معنای واقعی صورت نگرفته است. 

به گفته وی، تبیین به معنای مداهنه ( چاپلوسي ) و روپوشانی عملکرد مسوولان کج رو نیست و و اگر به درستی بین درست و غلط فرق گذاشته نشود، تبیین اتفاق نمی افتد.

حجت الاسلام  قمی در ادامه اظهارداشت: هم‌اکنون آتش سنگین تبلیغی دشمن به طور مداوم به سوی بخش‌های مختلف کشور نشانه رفته است که در این میان لازم است خوبی‌ها و رفتار حسنه مردم و همچنین عملکرد مناسب دولت بیش از پیش بیان‌ و ترویج شود. 

وی بی‌تفاوتی و کم‌توجهی نسبت به خوبی‌های موجود در جامعه را قابل‌ قبول ندانست و گفت: باید در کنار توجه به برخی عملکردها و وضعیت اقتصادی کشور از پیروزی‌ها و افتخارات به دست آمده در ابعاد مختلف نیز ابراز خوشحالی کرد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به فعالیت ۵۰ نفر از منادیان تبیین در چهارمحال‌ و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: بحث‌ تببین باید به پدیده‌ای اجتماعی تبدیل شود تا در گذر زمان به عنوان فعل‌ بزرگ اجتماعی در جامعه شناخته شده و اهمیت یابد.

حجت الاسلام  قمی با اشاره به بیانات مقام‌ معظم رهبری و توجه ایشان در خصوص اینکه هجمه تبلیغاتی دشمن بیش از هجمه آن برمسایل اقتصادی است، گفت: حجم آتش تبلیغات منفی دشمن علیه کشور بالاست و با ظواهر مختلف، تغییر در نگرش مردم که باعث ایستادگی شده را هدف قرار داده است.

این‌ مقام مسئول در سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فلسفه وجودی تاسیس این سازمان، عرضه و تبیین اندیشه اسلام ناب است گفت: براساس تعریف ساده امام راحل، تبلیغات اسلامی شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و منع از آن است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های‌ مردمی و به خصوص توان علما و اهل دانش و بصیرت در عرصه تبیین و تحقق اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: مردم نیز ‌می‌توانند برای ترغیب همدیگر به انجام کارهای نیک و پسندیده وارد میدان عمل شوند.

حجت الاسلام  قمی افزود: تواضی به حق و صبر بین مردم باید جاری شود و بنا بر فرمایش امام راحل همه مردم به ویژه جوانان باید وارد عرصه تبلیغات شوند.

به گفته وی، حرکت سیدالشهدا نیز یک جهاد تبیین است و باید در هر زمان برای جهاد تبیین، خوراک تهیه کرد تا بتوان ظرفیت مردمی‌ را نیز در این عرصه به میدان آورد.

وی افزود: عرصه جهاد تبیین عرصه بیان حقایق از جانب عده ای از مردم برای همه مردم است. 

حجت الاسلام  قمی اظهار داشت: در جامعه اسلامی هر جا که مردم حضور پیدا کرده‌اند، موفقیت به دست آمده است‌ از این رو باید در جهاد تبیین نیز از ظرفیت مردم استفاده شود و مردم از میدان تبیین بیرون گذاشته نشوند.

وی افزود: در حال حاضر، جمعیت، مهمترین مساله استراتژیک نظام جمهوری اسلامی و وجه تعیین کننده تمدن سازی کشور است و باید به فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه کاملا توجه و عمل کرد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سفر یک‌روزه به چهارمحال و بختیاری با فعالان عرصه تبیین، بانوان و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی این دیدار داشت و با آنان به گفت‌وگو پرداخت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار