کد خبر: ۵۰۰۷
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

مراسم «احیای قرآنی شب عاشورا» در ۵۰ مسجد استان اردبیل برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از برگزاری مراسم «احیای قرآنی شب عاشورا» در 50 مسجد استان اردبیل در قالب محفل انس با قرآن خبر داد.
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

به گزارش روابط عمومی نهضت، حجت الاسلام صابر طهماسبی در مصاحبه ای با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به اجرای مراسم قرآنی در مساجد استان در شب عاشورا اشاره کرد و گفت: طبق روال سنوات گذشته، کرسی تلاوت و مراسم احیای شب عاشورای امسال با حضور حافظان و قاریان قرآن برجسته استانی در قالب محفل انس با قرآن، با رعایت دستورات بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از میزبانی 50 مسجد استان اردبیل برای اجرای مراسم قرآنی خبر داد و افزود: این کرسی تلاوت با مدیریت موسسات و خانه قرآنی و هیئت امنای مساجد و با نظارت اداره امور قرآنی به صورت همزمان از ساعت 22 روز یکشنبه 16 مرداد (شب عاشورا) آغاز و تا پاسی از شب به یاد آخرین شب راز و نیاز حضرت اباعبدالله حسین (ع) و یارانش با معبود، برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به تعدادی از مساجد هدف استان در برنامه ««احیای قرآنی شب عاشورا» اشاره کرد و افزود: افزود: این جلسه در قالب اجرای کرسی تلاوت از سال ۸۸ تاکنون هر ساله در شب‌ عاشورا برقرار بوده، اما طی دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کشور با ظرفیت محدود برپا شد که امسال مساجد منصوریه، میرزابخشعلی اردبیل و مساجد صاحب الزمان (عج) سرعین و مساجد جامع روستاهای کرده ده، اتشگاه، ورنیاب و کنزق و دیگر مساجد استان طبق برنامه مدون به اجرای مراسم قرآنی در شب عاشورا می پردازند.

به گفته حجت الاسلام طهماسبی، در این مراسم قاریان ممتاز و بین‌المللی کشوری و استانی به تلاوت آیات نورانی قرآن و متناسب با نهضت عاشورا می‌پردازند. ذکر مصیبت امام‌ حسین(ع)، قرائت زیارت عاشورا و بیان ویژگی‌های قرآنی قیام عاشورا از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار