کد خبر: ۵۱۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

وضعیت استان زنجان در حوزه هیئت‌های مذهبی و مداحی بسیار مطلوب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه در حوزه هیئت‌های مذهبی و مداحی در این استان وضعیت بسیار مطلوبی داریم، گفت: شرایط برای برداشتن گام‌های بزرگ در این حوزه بسیار مهیا است.
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

وضعیت استان زنجان در حوزه هیات‌های مذهبی و مداحی بسیار مطلوب است

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با مقایسه وضعیت مداحی و هیئتهای مذهبی استان با سایر استان‌ها افزود: سال‌های زیادی است که هیئت‌های مذهبی ما نه تنها در سطح کشور که در سطح جهانی مورد توجه است و این افتخار بزرگی برای استان زنجان و پایتخت شور و شعور حسینی محسوب می‌شود.

وی، با بیان اینکه بیش از ۲ سال هیئت‌های مذهبی تحت تأثير شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: اما با این وجود، همه هیئت‌های مذهبی در این سال‌ها ثابت کردند که می‌شود هم شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت و هم عزاداری‌ها را به طور شایسته و قابل قبول برگزار کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: در شرایط ناشی از کرونا، هیئتهای عزاداری، مداحان و مردم دست به دست داده‌اند و برنامه‌های مربوط به عزاداری مجالس امام حسین (ع) را با شور و حال وصف ناپذیر برگزار کردند که این جای تقدیر بسیار دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در برگزاری مجالس عزاداری امسال نیز چند موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به‌ویژه در محیط‌های بسته و تزریق واکسن از سوی ستاد کرونا مورد تاکید بوده است و در این میان بیماران کرونایی نیز باید تا بهبودی کامل، از شرکت و حضور در مجالس عزاداری عمومی خودداری کنند.

 وی با تاکید بر اینکه برنامه های عزاداری امسال در فضاهای بسته و با تهویه مناسب برگزار می‌شود تصریح کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی همچنان متقاضی برگزاری مجالس عزاداری در فضاهای بازهستند و اعلام آمادگی  هم کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان رعایت کامل و جدی نکات بهداشتی در بسته بندی نذور را از دیگر نکات مورد تاکید در عزاداری ها عنوان کرد و گفت: همه باید به این مسئله مهم بهداشتی توجه ویژه داشته باشیم تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

حجت‌الاسلام  احمدی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حرکت دسته‌های عزاداری را نداشتیم، افزود: امسال حرکت دسته‌های عزاداری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود که همکاری و مساعدت جدی و بیش از پیش عموم مردم، هیئت‌های عزاداری و دستگاه‌های دخیل در برگزاری آیین های عزاداری محرم را می‌طلبد.

وی بر رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی از سوی هیئت‌های مذهبی و مردم تاکید و خاطرنشان کرد: نباید دست عده‌ای بیمار که با دستگاه سیدالشهداء(ع) مشکل دارند و آن را برنمی تابند، بهانه بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با ابراز امیدواری به کسب نمره قبولی در عزاداری‌های امسال از سوی امام حسین(ع) اظهار داشت: امیدواریم لبخند امام زمان شامل حال همه مومنان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار