کد خبر: ۵۲۰۴
آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از فعالان مردمی راهپیمایی اربعین:

سیاست قطعی دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی اربعین گفت: سیاست قطعی دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است و از شکل‌گیری ستاد مردمی اربعین حمایت می‌کنیم و آن را به رسمیت می‌شناسیم.
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

سیاست قطعی دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است

به گزارش پایگاه خبری نهضت، سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فعالان راهپیمایی اربعین در تشریح ویژگی‌های مراسم عظیم اربعین حسینی، گفت: راهپیمایی اربعین نمادی برای بقای عاشورا و یکی از جلوه‌های جبهه بین‌المللی مقاومت است.

رئیس جمهور با تشریح نقش دولت برای تسهیل حضور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در تمامی ارتباطات و دیدار‌ها با مسئولان عراقی، مسائل اربعین را با محور حل مشکلات زائران حسینی پیگیری کرده‌ایم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی در تسهیل سفر زائران اربعین هیچ منافاتی با مردمی بودن این مناسبت ندارد، اظهار داشت: نقش دستگاه‌های دولتی در مراسم اربعین پشتیبانی و تسهیل‌گری است و از آنجایی‌که موکب‌ها را خود مردم برپا می‌کنند، دستگاه‌های متولی باید وظایف حمایتی خود را انجام دهند.

رئیس جمهور با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در زمینه‌های مختلف از پیشنهاد تشکیل «ستاد مردمی اربعین» که توسط برخی از شرکت‌کنندگان در این جلسه مطرح شد، استقبال کرد و گفت: سیاست قطعی دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین است و از شکل‌گیری ستاد مردمی اربعین حمایت می‌کنیم و آن را به رسمیت می‌شناسیم.

دکتر رئیسی تاکید کرد: کلیه استانداران و مسئولان دولتی موظف به حمایت و میدان‌دادن به ستاد‌های مردمی اربعین هستند.

رئیس جمهور با تقدیر از مردم برای مدیریت زمان حضورشان در کشور عراق، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها در ایام اربعین متناسب و دقیق باشد تا  شاهد اتفاق‌های ناگوار همانند ازدحام و سرگردانی زائران نباشیم.

آیت‌الله رئیسی در مورد تردد زائران غیر ایرانی از کشورمان، تصریح کرد: مرز‌ها باید آماده خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائران غیر ایرانی و تکریم آن‌ها به عنوان زائران امام حسین (ع) و میهمانان ما باشند.

پیش از سخنان رئیس جمهور ۱۰ نفر از حاضرین به نمایندگی از فعالان مردمی اربعین حسینی نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مسائلی همچون «تسهیل عبور زائرین افغانستانی و پاکستانی از ایران برای تشرف به عتبات عالیات»، «رفع مشکلات حمل‌و‌نقل جاده‌ای و هوایی در مسیر‌های ایران و عراق»، «جلوگیری از ازدحام جمعیت پشت مرزها»، «تدبیر برای پیشگیری از گرمازدگی زائرین و حضور خبرنگاران فعال در حوزه اربعین» مطرح کردند.

ارسال نظر