کد خبر: ۵۲۱۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان:

«مهرواره بانور» فرصتی بی‌نظیر برای رفع آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: طرح مهرواره بانور ظرفیت و فرصت مناسبی برای نقش آفرینی بانوان در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و رفع آسیب‌ها است.
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، ستاد مهرواره بانور با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، ستاد نهضت پیشرفت بانوان، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در بخش بانوان، پایگاه مقاومت خواهران مساجد، بسیج جامعه زنان، مؤسسات قرآنی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، خادمیاران مسجد، راهیار شریکة الامام استان  در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی  استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در این جلسه اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی استفاده از ظرفیت بانوان برای اثر‌گذاری در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است چراکه  توان تأثیرگذاری و دغدغه بانوان در فعالیت‌های اجتماعی به مراتب بیشتر از مردان است.

وی افزود: ظرفیت حضور بانوان در اجتماع مطلوب است که متأسفانه گاهاً از آن غافل شده و باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به اهداف مهرواره بانور عنوان کرد: این مهرواره دارای دو محور «حل مسئله» و «نقل تجارب» است که با حل مسئله و مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند «ازدواج، خانواده، فرزند پروری، تجربه برای روابط خانواده و زوجین، اقتصاد و خانواده و ...» می‌پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به جهاد تبیین اشاره و اظهار داشت: یکی از بزرگترین تبیین‌گران و مبلغین حوزه جهاد تبیین که نقش بی‌بدیلی در ترویج اسلام ناب داشت؛ حضرت زینب (س) بوده است.

وی افزود: در کشور جهاد تبیین خیزش خوبی داشت این در حالی است که استان کردستان در این حوزه  با بهره‌مندی از ظرفیت «تشکل‌های‌دینی، هیئات‌مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، قرآنی، بانوان» فعالیت‌های گسترده‌ و مطلوبی انجام داده  است.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: ظرفیتی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای بانوان و فعالیت آن‌ها موجود است باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

لیلا آژیر با اشاره به بحث خانواده و ازدواج در استان افزود: در سه ماهه آخر سال 1400 در استان کردستان حدود 17 درصد افزایش طلاق و کاهش ازدواج داشته‌ایم که باید در این راستا از سوی طرح مهرواره بانور فعالیت‌های مستمر و تأثیرگذاری انجام شود.

وی گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نباید فقط به‌وسیله مراکز مشاوره و ادارات فرهنگی حل شود و در این راستا ظرفیت مبلغین محلات، می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.

در ادامه آئالا شهسواری کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان  گفت: تلاش بانوان برای رشد و تعالی خانواده‌ها در محلات مختلف شهر و استان با شناسایی و حل مسائل آن‌ها می‌تواند اثرات مطلوبی در راستای بهبود وضعیت  جامعه داشته باشد .

وی افزود: بهبودی‌ و پیشرفت خانواده‌ها با توجه به کارکردهای آن در زندگی اسلامی و استفاده از الگوهای مناسب در راستای تشکیل، تحکیم و تقویت خانواده از اهداف طرح مهرواره بانور است.

وی همچنین به شرکت مخاطبان در این طرح اشاره کرد و افزود: شرکت در این رویداد فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت و تلاش در زمینه جهاد تبیین و فعالیت‌های اجتماعی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم حاضرین در جلسه پیرامون طرح مهرواره بانور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار