کد خبر: ۵۲۵۷
به‌همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار؛

۲۵۰گفتمان دینی ویژه ماه محرم در بیجار برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: به‌همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار۲۵۰ گفتمان دینی ویژه محرم ۱۴۴۴ هجری قمری در مساجد بیجار برگزار شد.
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

۲۵۰گفتمان دینی ویژه ماه محرم در بیجار برگزار شد

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار داشت: همزمان با ماه محرم الحرام گفتمان های دینی ویژه این ماه در سطح مساجد شهرستان بیجار برگزار شد.

وی افزود: سخنران این مراسم روحانیون اعزامی ماه محرم بودند که به بیان مطالبی در خصوص این ماه و تبیین اهداف و قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین،شبیخون فرهنگی و نقش محرم در پیشگیری از آن پرداختند.

حجت‌الاسلام مختاری نیا ادامه داد: خوشبختانه جوانان از برگزاری گفتمان‌های دینی استقبال خوبی داشتند و باید تلاش شود، تا برگزاری این گفتمان‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به‌عنوان الگویی فرا مذهبی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار همچنین از توزیع بسته‌های فرهنگی در ماه محرم خبر داد و گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرستان بیجار بسته‌های فرهنگی ماه محرم الحرام در بین بیش از۲۳۴هیئت مذهبی بیجار توزیع شد.

وی اظهارداشت: هدف از اجرای این امر تبلیغ و تغذیه فکری و اطلاع‌رسانی آموزه‌های دینی عموم مردم و فراگیری مقدسات و آشنایی با مناسبت های مذهبی در طول سال است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا یادآور شد: این بسته‌ها حاوی سیستم صوتی، پیشانی بند، دعای زیارت عاشورا و سایر اقلام فرهنگی است و در سطح وسیعی توزیع شد.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) در جامعه برشمرد و افزود: یکی از مهم ترین و بزرگ ترین اهداف قیام عاشورا مسئله امر به معروف و ترویج فرهنگ نماز بوده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار