کد خبر: ۵۲۸۵
همسر روحاني مستقر روداب؛

معلم و شريكة الامامي كه منشاء خير منطقه است

«فاطمه لطفی»، شریکة الامام و همسر حجت‌الاسلام «جعفر تشکری»؛ آموزگار ابتدایی و از فعالان اجتماعی است او در روداب فعالیت‌های بسیاری در کسوت معلم و شریکة الامام انجام داده و منشاء بسياري از بركات منطقه شده‌است.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
از کمک به اقتصاد خانواده‌ها تا پیشگیری از طلاق

به گزارش نهضت،  «فاطمه لطفی»، شریکة الامام و همسر حجت‌الاسلام جعفر تشکری، آموزگار ابتدایی و از فعالان اجتماعی است؛ نزديك به ۱۶ سال از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد و نتیجه این زندگی دو فرزند است. دراین مدت فعالیت‌های بسیاری در کسوت معلم و شریکة الامام انجام داده است.
این گزارش گوشه‌ای از فعالیت‌های این بانوی خستگی ناپذیر است.

 فاطمه لطفی آموزگار ۳۵ ساله اهل سبزوار، علاوه بر وظایف مربوط به شریکة الامام، معلم دلسوز و توانمندی است که از هر فرصتی بهره مي‌برد تا گره‌ای  از كار خلق بگشاید، وی تشویق‌های همیشگی همسرش كه روحاني مستقر روداب است را عامل اصلی و پیشبرنده در فعالیت‌هایش می‌داند و معتقد است که هر زن موفقی، مردی همراه و مشوق در کنار خود دارد.

به روحانی بودن همسرم افتخار می‌کنم

این معلم  خوش فكر و فعال؛ روحانی بودن همسرش را افتخار خانواده می‌داند و می‌گوید: پوشیدن لباس پیامبر(ص) توسط همسرم مايه مباهات من است.

از کمک به اقتصاد خانواده‌ها تا پیشگیری از طلاق
تدریس رایگان به کودکان نیازمند

فاطمه لطفی علاوه بر تدریس در مدرسه به عنوان معلم خصوصی  هم تدريس مي‌كند، این شریکة الامام می‌گوید: سال‌هاست علاوه بر مدرسه در خانه هم به دانش آموزان درس می‌دهم البته تدريس خصوصي دانش آموزان نيازمند؛ رايگان است تا مشکلات مالی خانواده‌ها مانعی بر سر راه موفقیت تحصیلی فرزندانشان نباشد.

از کمک به اقتصاد خانواده‌ها تا پیشگیری از طلاق

 او علاوه بر تدریس با اجرای طرح «مادرانه» سعی داشته موضوع احترام به والدین را محوراصلي فعاليت‌هاي تربيتي دانش آموزانش قرار دهد تا اين رفتار متعالي درعمق وجود آنها نهادينه شود. گفت و گوی دوستانه با نوجوانان پیرامون اهمیت عفاف و حجاب همچنين تشویق و ترغیب آنان به رعایت حجاب از دیگر اقداماتی است که اين معلم دلسوز در حوزه تربیتی انجام مي‌دهد.

معلم همیشه دلسوز

با شيوع  بيماري کرونا و غير حضوري شدن مدارس، معضلي براي تدريس دانش آموزان نيازمند به‌وجود آمد، آنها توانايي تهيه گوشی تلفن همراه و تبلت را نداشتند اين مشكل به دغدغه اصلي فاطمه لطفی مبدل شد، او نمی‌توانست دست روی دست بگذارد و نسبت به شاگردانش بی‌تفاوت باشد، لطفي می‌گوید: با شيوع بيماري کرونا، آموزش بايد از طريق فضاي مجازي انجام مي‌شد از طرفي گوشي تلفن همراه، تبلت يا كامپيوتر، لازمه اين نوع آموزش بودند اين در حالي بود كه خانواده‌های نيازمند این شهر کوچک به هيچ وجه توانايي خريد گوشی تلفن همراه  و تبلت را نداشتند لذا نمی‌توانستند از «شبکه شاد» استفاده کنند، باید برای دانش آموزان كاري مي‌كردم، تصمیم گرفتم کلاس‌هایی برای بچه‌هاي نيازمند در خانه‌ام برگزار کنم از بچه‌ها هم خواستم با رعایت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي به خانه ما بیایند با اين كار، كلاس درس  و مدرسه را به خانه آوردم.

لطفي بيان مي‌كند: من همسرم کوچکترین فرصت برای محبت و رسیدگی به بچه‌ها را از دست نمی‌دهيم  بايد بگويم يكي از دغدغه‌هاي من اين است كه کمک‌های جمع آوری شده به‌دست بچه‌های بد سرپرست یا  آنهايي كه والدین معتاد دارند برسد براي من مهم است که این پول برای خود بچه‌ها و به دلخواه و سلیقه آن‌ها خرج شود حتي بارها شده که من و همسرم  بچه‌ها را به سبزوار بردیم تا برایشان لباس نو بخریم چراكه با این کار، هم بچه‌ها تفریح می‌کردند و هم صاحب  لباس نو مي‌شدند.

 


از کمک به اقتصاد خانواده‌ها تا پیشگیری از طلاق

راه اندازی کارگاه خیاطی

فعاليت‌هاي این معلم دغدغه‌مند به حوزه تدريس و برطرف كردن مشكلات دانش آموزانش ختم نمي‌شود، روحیه معلمی و نوع دوستي به کمکش آمده تا در قامت شریکة الامام هم براي جامعه، منشاء اثر باشد، این شریکة الامام کارهای بسیار زیادی را برای بانوان منطقه انجام می‌دهد؛ یکی از اين كارها راه اندازی کارگاه خیاطی در روداب است تا بانوان منطقه، محلي براي كسب درآمد داشته باشند.

فاطمه لطفی می‌گوید: اولين قدم برای راه اندازي کارگاه خیاطی، تعيين مكان آن بود، براي تحقق اين  امر، شخصاً با نمایندگان مجلس رايزني كردم و پس از مدتي با كمك نمايندگان، خيرين و لطف خدا اين كارگاه فعاليت خود را آغاز كرد و امروز ۱۵ نفر از بانوان منطقه در آن فعاليت مي‌كنند.

از کمک به اقتصاد خانواده‌ها تا پیشگیری از طلاق
ایجاد کار در منزل برای بانوان

اكثر بانوان روداب برای کار به  زمين‌هاي كشاورزي می‌روند، اما برخي از آنها نمي‌توانند براي امرار معاش، خانه را ترك كنند. اين شريكة الامام، مادری  را به ياد مي‌آورد كه یک فرزندي معلول داشت  و نمي‌توانست براي كار از خانه خارج شود؛ او تصمیم می‌گیرد برای بانواني كه با اينگونه مشكلات مواجه هستند، کاری دست و پا کند تا آنها بدون اینکه خانه را ترک کنند، شغلی داشته باشند. برای حل این مشکل به سراغ یکی از آشنایانش که تاجر زعفران بود، مي‌رود و مشكل را با او درميان مي‌گذارد بعد از مشورت، تصمیم مي‌گيرد تا به عنوان کار در منزل؛ روش پاک کردن زعفران را به بانوان آموزش دهد.

فاطمه لطفي در اينباره توضيح مي‌دهد: روش پاك كردن زعفران كاري کاملا ناشناخته بود و کسی آشنايي با اين كار نداشت اما شرايطي مهيا كردم تا بانوان  نحوه پاک کردن  زعفران و مراحل کار را فرا بگيرند، کم کم استقبال بسيار خوبی از این کار شد تا جایی که اکنون کار پاك كردن و پخش زعفران در روداب توسط شبکه‌ای از زنان اين منطقه انجام می‌شود. اين كار علاوه بر اينكه درآمد بسياري خوب دارد در منزل نيز انجام مي‌شود و خانم‌ها می‌توانند در کنار فرزندانش و رسيدگي به امور خانه از اين شغل كسب درآمد كنند.

برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از طلاق

بانو لطفی همراه دوستان قدیمی خود گروهی را تشکیل مي‌دهد تا آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و برای رفع آن در حد توان کاری انجام دهند. این شریکة الامام كه تصمیم دارد درحوزه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي در«مهرواره بانور» شرکت کند، يادآور مي‌شود: یکی از آسیب‌های اجتماعي که  این روزها کانون خانواده‌ها را در معرض فروپاشی قرار داده و بسياري از زندگی‌های مشترک و به تبع آن، فرزندان خانواده تحت الشعاع  آن قرار دارند، «طلاق» است، لذا برای پیشگیری از طلاق کارگاه‌های متعددي را در منطقه برگزار کردیم و خوشبختانه این کارگاه‌ها مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت اين اتفاق مبارك، انگیزه‌ای شد تا کارگاه‌های دیگری نیز برای استحکام خانواده‌ها برگزار كنيم همچنين امیدوارم در مهرواره بانور هم بتوانيم نقش مؤثری ایفا کنيم.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار