کد خبر: ۵۳
رئیس اداره کل اداره تبلیغات اسلامی همدان خبر داد؛

واگذاری اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی به موسسات قرآنی در همدان

رئیس اداره کل اداره تبلیغات اسلامی همدان گفت: یکی از اقدامات مؤثر مدیرکل اقتصادی و دارایی استان، واگذاری اموال دولتی به موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی است که تنها در همدان اجرا شد.
۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی نظیری رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی همدان در دیدار با نماینده وزیر و مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان که به‌منظور تودیع و معارفه ذی‌حساب اداره کل برگزار گردید ضمن قدردانی از خدمات و تعامل دکتر محمودی با مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: یکی از اقدامات مؤثر مدیرکل اقتصادی و دارایی استان واگذاری اموال دولتی به موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی است که تنها در همدان اجرا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در خصوص چالش‌های این اداره کل گفت: حوزه مأموریت سازمانی در سطح قوانین و بخش‌های مالی شفاف نیست و گاهی نگاه این اداره از منظر یک دستگاه دولتی است، اما اقتضائات حوزه مأموریتی و کاری سازمان متفاوت از آن قوانین و مقرراتی است که در حوزه مراودات مالی حاکم است که این‌ها باید حل شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظیری خاطرنشان کرد: در حوزه مأموریتی سازمان و نوع رویکردهایی که باید در فضای سازمان توجه داشته باشیم و طبق مطالباتی که انجام‌شده گفتگوهایی شکل گیرد و طبق تجارب به نتایج مطلوب برسیم.

سید ناصر محمودی مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان در راستای استفاده بهینه از ظرفیت و توانمندی همه ذی‌حسابان در این جلسه گفت: یکی از رسالت‌های وزارت اقتصاد و دارایی ساماندهی نظام مالی است که ذی‌حسابان از طرف وزیر اقتصاد و دارایی و وزارت اقتصاد و دارایی به‌عنوان نماینده دولت مأموریت دارند در دستگاه‌ها ناظر بر حسن جریان امور مالی باشند و تسهیل قوانین و مقررات به عهده ذی‌حسابان است که کمک‌حال باشند.

دکتر سید ناصر محمودی اشاره کرد: در سازمان تبلیغات و چند دستگاه دیگر نظارتی، فرهنگی و اجتماعی که خودکنترلی دارند مشکلی نداریم.

محمودی افزود: وزارت اقتصاد در فضای بهبود قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار مولدسازی دارایی دولت را مدیریت می‌کند و در بحث خزانه‌داری کل و استان از حیث درآمد و تخصیص اعتبارات تلاش می‌کند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان تصریح کرد: یکی از اهرم‌های موجود بحث ذی‌حسابان است که این افراد ناظر بر حسن جریان امور در دستگاه‌ها هستند و تشخیص بر اساس قوانین و مقررات بر عهده مدیر دستگاه است و تسهیل قوانین و مقررات به عهده ذی‌حسابان است که کمک‌حال باشند.

وی در خصوص حضور ذی‌حسابان در دستگاه‌ها گفت: حضور ذی‌حسابان در جنبه مدیریت کار، نظام سلامت کار و ارائه مشاوره در دستگاه‌های اجرایی است که از طرف وزارت اقتصاد مأموریت دارند بر حسن اجرای قوانین در حوزه‌های مالی دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند.

در پایان این جلسه به‌پاس خدمات، تلاش‌ها و زحماتی که سید محمد مسعود هزاوه‌ای که بیش از چهار سال به‌عنوان ذی‌حساب اداره کل تبلیغات فعالیت داشت قد دانی شد و حسین بابایی به‌عنوان ذی‌حساب جدید این اداره کل معرفی شد.

ارسال نظر