کد خبر: ۵۳۰۵
فعاليت هاي جهادي اين امام محله ، خواندني است

روضه‌خوانی در نخلستان‌هاي ريگان

امام روستای جهان‌آباد شهرستان ریگان در استان کرمان در ایام ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) پویشی راه‌اندازی کرد به نام «هر نخلستان یک حسینیه» تا کشاورزان این روستا که مشغول برداشت خرما بودند، محروم از روضه نباشند
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، ماجرای روضه خوانی های حجت‌الاسلام حسین بخشی‌پور امام محله  شهرستان جهان‌آباد بخش ریگان استان کرمان به امسال بازنمی گردد و از سه سال پیش که او فعالیت هایش را در این شهرستان آغاز کرد هرساله طرح «هر نخلستان یک حسینیه»را اجرا می کند.

اجرای طرح «هر نخلستان، یک حسینیه»

حاج آقا بخشی‌پوردرباره این طرح می گوید: سه سال است که ایام ماه محرم، با زمان کار در نخلستان‌ها و برداشت خرما توسط روستاییان همزمان شده است؛ به همین دلیل برنامه‌ریزی کردیم تا در هر نخلستان یک مجلس روضه برپا کنیم.همین فکر وایده باعث شد طرح «هر نخلستان یک حسینیه» متولد شود و به برکت نام امام حسین(ع) ادامه پیدا کرد.

وقتی از جزئیات این طرح از حاج آقا بخشی پور می پرسیم می گوید: در این طرح یک سخنران در هر نخلستان به دعوت خود روستاییان حضور پیدا می‌کند،این سخنرانان از روحانیون جهادی حاضر در منطقه یا روحانیون بومی انتخاب می‌شود. در مجموع برنامه‌ای یک ساعته برگزار می‌شود که شامل سخنرانی، روضه و نوحه‌خوانی است.

استقبال بالای روستاییان از این پویش

وی افزود: این برنامه با استقبال روستاییان مواجه شده ؛ زیرا در زمان برگزاری جلسات عزاداری دهه اول محرم در هیأت‌های عزاداری و مساجد، این عزیزان مشغول کار و برداشت خرما هستند و این مجالس کوتاه فرصتی ایجاد می‌کند که آنان هم از فیض روضه و عزاداری امام حسین (ع) بهره‌مند شوند.

برپایی مجلس عزاداری در مسجد طی دهه اول

حجت الاسلام بخشی‌پورمي گويد: این روستا دارای ۵۰ - ۶۰ نخلستان است که به صورت متناوب در طول دهه برای برگزاری مجلس عزاداری اعلام آمادگی می‌کردند. در مسجد امام حسین (ع) روستا هم در دهه اول ، شب‌ها مراسم عزاداری برپا بود و حتی یک روز قبل از تاسوعا، روز تاسوعا و روز عاشورا نیز دسته‌عزاداری به صورت پیاده‌روی از روستای ما به روستا‌های دیگر برگزار شد.

اقدامات جهادی و عمرانی توسط گروه جهادی روستا

این امام محله با اشاره به اقدامات عمرانی و خدمات اجتماعی صورت گرفته برای روستاییان تصریح کرد: گروه جهادی به نام نورالمبین تشکیل داده‌ایم که تاکنون انجام بخشی از ساخت خانه یک زن سرپرست خانوار، بازسازی سقف منزل یک نیازمند، انجام ایزوگام سقف خانه دو نفر از اهالی و ساخت یک واحد خانه برای خانواده‌ای بی‌سرپرست در روستای شریک آباد را پیش‌برده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان وقوع سیل سال گذشته در منطقه یکی از پل‌های جاده ترانزیت تخریب شده بود که گروه جهادی ما به مدت سه ـ چهار روز غذا طبخ کرد و در بين رانندگان وسایل نقلیه و کامیون هاي مانده در راه توزیع می‌کرد. توزیع بسته معیشتی و غذایی نیز ماهانه برای ۳۰ نفر انجام می‌شود.

شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های استان کرمان در جنوب شرق کشور است که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب این استان واقع شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار