کد خبر: ۵۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی مطرح کرد

سه شاخصه عالم دینی در بیان استاد عالی + فیلم

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی به سه شاخصه اصلی که یک عالم باید داشته باشد اشاره کرد.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در جریان سخنرانی درجمع روحانیون و طلاب جوان در مسجد مدرسه علمیه معصومیه به سه شاخصه عالم دینی اشاره کرد.

حجت الاسلام عالی در ابتدای سخنرانی خود گفت: عالم دینی باید غیرت دینی و حساسیت دینی داشته باشد. غیرتی که ناشی از ایمان قوی و اعتقادات قوی عالم است.

وی افزود: اگر به زندگی امام راحل نگاه کنید، غیرت دینی را خواهید دید. آن موقع که امام خمینی (ره) در قم مدرس بودند علی اکبر حکمی زاده  که از دین خارج شده بود کتاب اسرار هزارساله را نوشت. امام درس خارج را تعطیل کرد و کتابی نوشت به نام کشف الاسرار. این کتاب در جواب کتاب اسرار هزارساله بود. همین قدمی که امام برداشتند نشان از غیرتی دینی ایشان بود.

حجت الاسلام عالی درادامه به زندگی امام موسی صدر اشاره‌ای کرد و گفت: اگر شخصیتی مثل مام موسی صدر می‌ماند حتما به یک مرجع تقلید تبدیل می‌شد، اما او به لبنان رفت و آنجا را پایگاهی برای شیعیان کرد. منشاء همه این‌ها کار‌ها غیریت دینی است.

وی گفت: غیرت دینی چیزی است که فردی مثل شهید مطهری اگر در قم می‌ماندمرجع تقلید می‌شد، اما بیرون رفت و کار‌های بزرگی انجام داد. همین غیرت دینی شهیدمطهری بود باعث شد کمونیست که بیش از ۷۰ سال بیخ گوش کشورمان بود نتوانند کاری از پیش ببرندچرا که فردی مثل این شهیدبزرگوار همیشه آماده پاسخ دادن به شبهات بود.

حجت الاسلام عالی در ادامه افزود: دومین شاخصه یک عالم داشتن دانش دینی متناسب با شرایط است. همانطور که مقام مظعم رهبری بار‌ها اعلام کرده اند اگر از لحاظ علمی ضعیف باشید حرفتان سند نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: اقدام به هنگام و به موقع سومین شاخصه‌ای است که یک عالم باید داشته باشد. ما باید از شرایطی که داریم درست و به جا استفاده کنیم. همین هیئات ومحافل ها، همین مساجدی که در اختیارمان است. این موقعیت‌هایی است که باید استفاده کنیم. چرا باید پایگاه هایمان را درست در وسط جنگ فراموش کنیم. بی شک اگر اقدام به موقع انجام ندهیم این پایگاه‌ها از دست می‌رود.

 

تعداد بازدید : 1
ارسال نظر