کد خبر: ۵۳۳۳
مسئوول فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان گلستان :

امام حسین (ع) «مظهر وحدت» بین مسلمانان است

حجت الااسلام احمد کوثری معتقد است هر ساله ساکنان مناطق اهل سنت و تشیع شهر و روستاهای استان گلستان آیین های مختلفی برای گرامیدشت شهدای کربلا برگزار می کنند که همه آنان نمادی از ارادت و علاقه آنان به امام حسین(ع) است.
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۲

امام حسین (ع) مظهر وحدت بین مسلمانان است

به گزارش نهضت، حجت الااسلام احمد کوثری - مسئوول فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان گلستان - در گفتگوبا خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اهل سنت این استان همه ساله با آغاز ماه محرم، مجالس و مراسم جشن را تعطیل می‌کنند، چرا که محبت خدا و رسول و اولیای خدا را از بنیان‌های اعتقادی و عملی اهل سنت می‌دانند چرا که محبت امام حسین(ع) و مسئله عاشورا در میان اهل سنت یک رسم، عقیده و عزای همگانی است و امروزه مسلمانان اهل سنت در ماه محرم مراسم‌هایی همچون ختم قرآن، سخنرانی، شعر خوانی و تبیین مظلومیت واقعه کربلا و قربانی کردن و پخش نذری را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه، امسال نیز طرح سبط‌النبی(ع) همانند سال گذشته از استقبال زیادی برخوردار بود اضافه کرد:  به لطف خدا و همت مسئوولان سازمان و بزرگان اهل سنت در این طرح موفق شدیم 24 مجلس بزرگ و با شکوه در کل استان برگزار کنیم که در هر یک از آنها بیش از 200نفر شرکت کننده حضورداشتند این مراسم به محوریت شهرستان‌های اینچه برون و کلاله که بیشترین آمار جمعیتی اهل سنت را  شامل می شود برگزار شد. 

مسئوول فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در استان 73 خانه قرآنی اهل سنت وجود دارد که به طور تقریبی در هر خانه قرآنی شاهد 30 قاری و تلاوت کننده قرآن هستیم که از اول ماه محرم تا عاشورای حسینی و حتی در بعضی از این خانه‌ها تا پایان ماه صفر مراسم ختم قرآن را برای امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می‌کنند یادآور شد: همچنین نیز مراسمات و عزاداری‌های خانگی که اکثر براداران اهل سنت در منازل و بین اقوام خود برگذار می‌کنند ؛ سخنرانی‌های امامان جماعات اهل سنت درتبیین فضایل امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نیز مشارکت بالایی دارند.

کوثری در ادامه افزود: هر ساله در روز عاشورا یا همان "عاشرا" به زبان اهل سنت ، مراسم گسترده نذری نیز برپا می شود و امسال هم علی رغم شرایط کرونایی، شاهد محبت ترکمن ها نسبت به امام حسین (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی بودیم. این درحالی است که اهل سنت استان گلستان رسم‌ها و سنت‌های مختلفی در ماه محرم دارند و به اشکال مختلف محبت خود را به نوه رسول‌الله و شهدای دشت کربلا به نمایش می‌گذراند که برخی از این رسوم، پخت و توزیع غذای نذری بنام (چک‌درمه)  برای روای حاجات است.

وی در پایان گفت : پخت غذا در روزهای  تاسوعا و عاشورا در نزد اهل سنت جایگاه خاصی دارد و یک کار معنوی مقدس و مایه برکت شمرده می شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار