کد خبر: ۵۳۶۹

روایت تلاش جهادی یک روحانی در شهرستان جرقویه

حجت‌الاسلام کوه گرد با تلاش برای احیای زکات توانسته است با دریافت چند میلیارد تومان زکات در سال، خدمات فراوانی در زمینه محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی داشته باشد.
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

روایت تلاش جهادی یک روحانی در روستای جرقویه | ساخت خانه و تأمین ده‌ها جهیزیه با احیای زکات

 حجت‌الاسلام خلیل کوه گرد - امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهر نیک‌آباد - از توابع شهرستان جرقویه اصفهان است. او ۱۰ سالی می‌شود که به تبلیغ در مناطق مختلف می‌پردازد و چهار سالی هست که در این محل به امر مقدس تبلیغ مشغول است.

این امام روستا ۶ سالی هست که احیای فریضه زکات را در برنامه خود گنجانده و می‌گوید: وقتی دیدم یکی از ظرفیت‌های قابل احیاء در این شهرستان زکات است، وارد عمل شدم؛ دو سال برای گفتمان‌سازی و اعتمادسازی در شهرستان و روستاهای آن کارکردیم و با توجه ‌به ظرفیت منطقه و حضور عشایر نتایج بسیار خوبی حاصل شد.

با همت حجت‌الاسلام کوه گرد تنها در سال گذشته پیش از ۲ میلیارد زکات در این شهرستان جمع‌آوری‌ شده است و امسال نیز مبلغ جمع‌آوری زکات به‌ صورت نقدی و غیرنقدی تاکنون نزدیک به ۴ میلیارد می‌رسد که شامل زکات واجب و مستحب نیز هست.

احیای فریضه زکات و پای‌کار آمدن مردم این شهرستان سبب شد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد؛ یکی از اولویت‌هایی که حجت‌الاسلام کوه گرد از آن نام می‌برد، تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند بود که از مصارف زکات انجام می‌شود و تنها در سال جاری ۲۵ جهیزیه کامل با ارزش تقریبی هر کدام ۱۵۰ میلیون تومان از مصارف زکات و باهم افزایی کمیته امداد و خیرین تأمین ‌شده است.

حجت‌الاسلام کوه گرد از ظرفیت‌های کارخانه‌ها نیز بهره می‌گیرد و به همین سبب خرید اقلام جهیزیه با تخفیف انجام می‌شود.

ساخت خانه مسکونی برای مستمندان نیز بخش دیگری از مصارف زکات است و تنها در این دو سال ۱۷ خانه به طور کامل ساخته و به نیازمندان اهداء شده است و در کنار زکات، خیرین نیز یاری گر وی بوده و بخشی از فروشندگان و کارخانه‌ها نیز کمک‌های مناسبی در قالب زکات مستحبی داشته‌اند.

شاید بتوان گفت راز موفقیت حجت‌الاسلام کوه گرد، فرهنگ‌سازی مناسب برای پرداخت زکات است که برای انجام آن دو سال محنت ‌کشیده و این ارتباطات و پیگیری‌ها به طور مستمر ادامه دارد و مردم نیز با اعتماد ایجاد شده و مشاهده نتایج مثبت آن پای‌کار زکات هستند.

خدمات درمانی ‌بخش دیگری از فعالیت‌هایی است که از مصارف زکات انجام‌ شده و ورود به مباحث خانوادگی و کار فرهنگی در مدارس و مباحث خانواده و جمعیت نیز از دیگر نتایج احیای زکات در این شهرستان است.

حجت‌الاسلام کوه گرد می‌گوید: امسال در ایام غدیر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به بانیان و خیرینی که در ایام غدیر نذری داشتند کمک کردیم و بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر خم توزیع شد.

این امام محله تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت را در احیای فریضه زکات قابل ‌تقدیر می داند و می‌گوید: اگر آموزش و بسترسازی مناسب صورت بگیرد و استمرار داشته باشد و جایگاه ویژه‌ای برای زکات در سازمان تبلیغات تعریف شود، شاهد شرایط بهتری در این زمینه خواهیم بود.

 

ارسال نظر