کد خبر: ۵۳۷۵
کتاب‌های صوتی مرتبط با اربعین

در پیاده روی اربعین چه گوش بدهیم؟

ایام پیاده روی اربعین فرصت خوبی است تا در خلوت خود کتاب‌هایی را گوش دهیم که به شناخت بهتر فلسفه جهاد و شهادت امام حسین (ع)، به ما کمک می‌کند. به همین منظور سماوا چندین کتاب صوتی آماده کرده است که آنهارا به شما پیشنهاد می‌دهیم.
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

 

در پیاده روی اربعین چه گوش دهیم؟به گزارش نهضت ، کتاب صوتی پس از بیست سال با صدای استاد داوود حیدری:

درون مایۀ این کتاب صوتی داستانی دربارۀ قیام عاشورا است.

به راستی حسین را چرا کشتند؟ این پرسشی است که با گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال از شهادت سیدالشهدا (ع) همچنان مطرح است. با وجود اینکه به این پرسش در طول تاریخ بار‌ها پاسخ داده شده، اما همچنان پرسشی کلیدی محسوب می‌شود، زیرا تاریخ پیوسته در حال تکرار است و انسان نیز موجودی است که عبرت نمی‌گیرد. علاوه بر این همواره حاکمانی بوده‌اند که با محو کردن اصل ماجرا و پر و بال دادن به حواشی پاسخ دادن به این پرسش را به تعویق انداخته تا راحت‌تر بتوانند قدرت را حفظ کنند. با منحرف کردن ذهن جوامع از اصل موضوع که چرا حسین را کشتند در واقع انگیزه‌های قیام حسینی را محو و کم‌رنگ می‌کنند تا بیشتر بر اریکه قدرت تکیه بزنند.

کتاب صوتی پنجره‌های تشنه با صدای عبدالله روا:

کتاب پنجره‌های تشنه: روزنوشت‌های انتقال ضریح امام حسین علیه‌السلام از قم به کربلا حاصل روایتگری مهدی قزلی است.  

کتابی با «ادبیات ساده و بی‌غل‌و‌غش»، درست مانند تمام شخصیت‌ها و کاراکتر‌هایی که در صفحه صفحهٔ کتاب می‌آیند و خود را به ضریح حسین علیه‌السلام می‌رسانند و تبرک می‌جویند و می‌روند.

کتاب صوتی شش گوشه با صدای رامین پورایمان:

کتاب شش گوشه روایتگر مراحل نصب ضریح حرم مطهر سیدالشهدا به قلم حامد حجتی و بازنویسی حمیدرضا آزادگان است.

حامد حجتی برای مستندنگاری این واقعه، بیش از پنجاه روز در کربلای معلی حضور داشته و از نزدیک در مراحل مختلف نصب ضریح بوده  و مشاهدات خود را از اصل و حواشی این کار به رشته تحریر در آورده است، اتفاقی بزرگ که شاید تا مدت‌ها تکرار نشود. حامد حجتی درباره ساخت ضریح امام (ع) می‌گوید: «ساخت این ضریح در ایران با سه دورۀ تاریخی مواجه بوده است، دوره اول به زمان شش ساله‌ای باز می‌گردد که این اثر هنری در شهر قم در دست ساخت بود. دوره دوم به بیش از بیست روز سفر این ضریح از قم به کربلا اختصاص دارد و دوره سوم نیز بیش از ۵۰ روز صرف زمان برای نصب ضریح تازه مرتبط می‌شود.» حامد حجتی برای مستندنگاری این واقعه، بیش از پنجاه روز در کربلای معلی حضور داشته و از نزدیک در مراحل مختلف نصب آن ضریح، بوده و مشاهدات خود را از اصل و حواشی این کار به رشته تحریر درآورده است.

کتاب صوتی یاران امام حسین با صدای استاد داوود حیدری:

همۀ شیعیان و برخی از مردم جهان با حادثۀ کربلا آشنایی دارند. واقعه‌ای که در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری رخ داد و در طی قرن‌ها پرچم حقیقت، آزادگی و ایمان را برافراشته نگاه داشت.

کودکان و نوجوانان نیز به عنوان ارکان اصلی جامعه و نسلی که در حال رشد و یادگیری‌ست، حتما نام واقعه عاشورا را شنیده‌اند و هرساله در ایام محرم با روایت‌ها و داستان‌های گوناگونی در این باره مواجه شده‌اند؛ با این حال کمتر کسی به زندگی و شرح احوالات یاران نزدیک و وفادار امام حسین (ع) پرداخته است.

کتاب یاران امام حسین (ع) یکی از بهترین آثاری‌ست که در بازار نشر وجود دارد و در قالب چهار داستان جذاب و تاثیرگذار شرحی از چگونگی مبارزه و شهادت همراهان اباعبدالله ارائه داده است.

در این کتاب ۴ داستان با نام‌های حضور سبز،  تاب آفتاب،  شب، اما آفتاب و عبور از شب‌ می‌شنوید. هر روایت این کتاب دربارۀ یکی از یاران حضرت سیدالشهداء (ع) سرور جوانان بهشت است که در واقعۀ عاشورا به شهادت رسیدند.

 حضور سبز از پیوستن وهب، مادر و همسر گرامی او به قافله‌سالار شهیدان می‌گوید.

 تاب آفتاب از جا ماندن نافع بن هلال بجلی از قیام حضرت مسلم و پیوستنش به قافله سالار شهیدان می‌گوید.

 شب، اما آفتاب درباره برده آزاد شده،  جَوَن است که خودش را به قافله امام حسین (ع) می‌رساند.

عبور از شب از پیوستن شبانه یکی از یاران به قافله شهیدان کربلا می‌گوید.

ارسال نظر