کد خبر: ۵۴۲۴

چرا ۳۰ مرداد «روز جهانی مسجد» نامیده شد؟

بیست و یکم اوت ۱۹۶۹ – ۳۰ مرداد ۱۳۴۸- روز جهانی مسجد نامگذاری شده است؛ اما چرا این روز به این نام در تاریخ ثبت شد.
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

ماجرا از زمانی آغاز شد که یک جریان مسیحی- صهیونیستی در آمریکا شکل گرفت که اعتقاد داشت ویرانی مسجد الاقصی وساخت معبد سوم سلیمان، شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است وگرنه این ظهور اتفاق نمی افتد.
بر پایه این اعتقاد، ۵۲ سال پیش در بیست و یکم اوت ۱۹۶۹ میلادی (۳۰ مرداد ۱۳۴۸)، مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان جهان توسط اعضای این جریان به آتش کشیده شد و در اثر این آتش سوزی، به این مکان مقدس و تاریخی، آسیب‌های زیادی وارد شد.
رژیم صهیونیستی آتش سوزی مسجد الاقصی را به یک جهانگرد استرالیایی نسبت داد و پس از دستگیری این جهانگرد و تشکیل یک دادگاه نمایشی در تل آویو، وی را بیمار روانی معرفی و او را آزاد کرد.
مردم در کشور‌های اسلامی، بدون توجه به تبلیغات رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن، تظاهرات گسترده‌ای علیه این اقدام رژیم صهیونیستی برپا کردند.
آتش زدن مسجدالاقصی – اولین قبله مسلمانان - توسط صهیونیست‌ها موجب شد دولت‌های اسلامی برای مقابله با خطر‌هایی که جهان اسلام و مقدسات اسلامی را تهدید می‌کند، «سازمان کنفرانس اسلامی» را تشکیل دهند .

 در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی به عنوان «روز جهانی مساجد» تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار