کد خبر: ۵۴۳۳
به مناسبت ماه محرم؛

محفل انس با قرآن کریم در مسجد توحید شهرستان بانه برگزار شد

به همت اداره تبلیغات اسلامی بانه بمناسبت ماه محرم محفل انس با قرآن کریم در مسجد توحید با حضور مردم این شهرستان برگزار شد.
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، محفل انس با قرآن کریم در مسجد توحید شهرستان بانه به همت اداره تبلیغات اسلامی بانه با حضور مردم شهرستان بانه و همکاری هیئت مذهبی محمد رسول الله (ص) و امام جماعت مسجد توحید این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی، ماموستا جمال کریمی امام جماعت موقت بانه، ضمن تسلیت ماه محرم در رابطه با جایگاه امام حسین(ع) در نزد اهل سنت به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) شخصیتی است که با رشادت و مجاهدت‌های بسیار برای اجرای عدل الهی اقدام کرد و ما نیز باید از ایشان الگو و درس عبرت یاد بگیریم.

وی به توصیف امام حسین(ع) از دیدگاه امام شافعی و در کلام بزرگان اهل سنت پرداخت و عنوان کرد: از دیدگاه اهل سنت ، امام‌حسین(ع) شخصیتی والا و بزرگوار بوده تا جاییکه بر اساس حدیث رسول اکرم(ص)، حسین (ع)مصباح خداست و حسین(ع) سفینه نجات بشریت است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیتی بزرگوار، نورانی و از خانواده پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، افزود: هر چه از عظمت، محبوبیت، شأن و جایگاه ایشان سخن بگوییم، باز زبان از بیان واقعیت‌ها قاصر است.

امام جمعه موقت شهرستان بانه به واقعه‌ تلخ کربلا اشاره کرد و گفت: حادثه کربلا کلاً درس و آموزش عشق به خدا، عشق به جهاد و یک رشادت بسیار مهم دارد که هیچ کسی نمی‌تواند آن را فراموش کند.

گفتنی است در ادامه قاریان برجسته شهرستان ماموستا رسول احمد سیوچ و استاد سیروس مصطفی به تلاوت دلنشین آیات الهی پرداختند و استقبال و حضور گرم ائمه جماعات، مسئولین ادارات، اقشار مختلف مردم از این محفل قرآنی بسیار مطلوب بود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار