کد خبر: ۵۴۷۵
رئیس سازمان مدارس صدرا:

زیبایی‌های دین را با روایت خوب به جامعه بچشانیم

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به آغاز پویش روایت روشنایی گفت: در تبلیغ دین باید روایت‌های خوب و ماندگار داشته باشیم. اگر زیبایی‌های اسلام را خوب روایت نکنیم نمی‌توانیم زیبایی‌هایش را به دیگران بچشانیم.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

زیبایی‌های دین را با روایت خوب به جامعه بچشانیم

به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس صدرا، از تهران، با توجه به برگزاری پویش روایت روشنایی از سوی مرکز رسانه بنیاد هدایت، در زمینه اهمیت این موضوع، گفت: روایت نقطه تکمیل‌کننده صفحه تاریخی است که ما رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: وقتی می‌خواهیم صفحه‌ای از تاریخ را رقم بزنیم مستلزم تحقق سه‌نقطه است؛ یکی از این نقاط، نقطه عزیمت و حرکت است و دومین نقطه، نقطه قیام و ایستادگی است و آخرین نقطه، نقطه روایت این حرکت‌ها است.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به نقش روایتگری در حادثه کربلا افزود: در حادثه کربلا حضرت زینب(س) بعد از ایستادگی سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان به روایت قیام و ایستادگی می‌پردازند و اگر ایشان را نداشتیم، بخش زیادی از حادثه کربلا شناخته نمی‌شد و این روایت حضرت زینب(س) بود که قیام را ماندگار ساخت.

وی ادامه داد: در عرصه‌های انقلاب اسلامی نیز همین حرکت‌ها تکرار شد و ایستادگی‌ها اتفاق افتاد و همه این ایستادگی‌ها از مبارزه با طاغوت تا انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم بعث تا ایستادگی برای ساخت کشور و مقابله با تحریم‌ها روایت می‌خواهد تا کامل شود وگرنه به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس سازمان مدارس صدرا اهمیت روایت در تبلیغ دین را متذکر شد و اظهار داشت: در عرصه تبلیغ و تربیت هم روایت همین‌طور است ما که برای تبلیغ تلاش می‌کنیم، باید روایت‌های خوب و ماندگار هم داشته باشیم؛ اگر زیبایی‌های اسلام و انقلاب اسلامی را خوب روایت نکنیم، نمی‌توانیم زیبایی‌هایش را به دیگران بچشانیم، پس روایت است که کامل‌کننده ایستادگی‌ها و شیرینی‌های قیام است.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به ارزشمندی روایت گفت: روایت‌ها به دو صورت است، روایت‌های درست و روایت‌های نادرست؛ دشمن هم تلاش می‌کند روایت کند و ارزش روایت را می‌داند، اما دشمن تلاش می‌کند واقعیت‌ها را تحریف کند و روایت‌ها را به‌گونه‌ای دیگر مطرح می‌کند. روایت‌های درست ما است که می‌تواند قدم‌های قبلی را جلو ببرد.

سنگر سازی روایت‌ها

رئیس سازمان مدارس صدرا با بیان این نکته که چه کنیم تا در مساجد جهاد روایت‌ها و جهاد تبیین را داشته باشیم، گفت: در مسجد و محله باید سنگر سازی کنیم؛ از سنگر بانوان و کودکان تا جوانان و پیر غلامان مسجد و هر کدام باید به وظیفه خود عمل کنند و ما نیز وظیفه فرماندهی سنگرها را به عهده بگیریم و روایت‌های درست را به این‌ها برسانیم و این‌ها هم باید از سنگر خود دفاع کنند.

تنوع روایت‌ها

وی افزود: روایت‌ها به چند شکل اتفاق می‌افتد؛ از سخنرانی تا روایت مکتوب و روایت‌های صوتی و تولید پادکست و روایت‌های رسانه‌ای و تولید کلیپ و بهره‌برداری از فضای مجازی ابزارهایی هستند که می‌توان از آن‌ها در روایت‌ها بهره گرفت.

چه چیزی را روایت کنیم؟

حجت‌الاسلام تقدیری در ادامه ابراز داشت: روایت شیرینی‌های اسلام را آن‌گونه که باید به مردم نچشانده‌ایم؛ ما باید از زیبایی‌ها و شیرینی‌های دین و محتواهای خوب بهره ببریم و اسلام و انقلاب اسلامی که ترجمان بروز راهبردی اسلام محمدی در عصر حاضر است را به روایت کنیم و این انقلاب منحصر در ایران نیست، بلکه جهانی است و گفتمان متمایز از اسلام آمریکایی و انگلیسی است.

وی در پایان به بیان برخی از روایات و تجربیات خود در عرصه تبلیغ پرداخت و بیان داشت: با انواع روایت می‌توانیم محتوای خود را به جمعیت بیشتری برسانیم و با در کنار هم قرارگرفتن تجربیات و روایات یک ‌صفحه‌ای مبلغین، می‌توان مجلداتی از روایات جمع کرد و به روایت دین و انقلاب اسلامی پرداخت.

گفتنی است، پویشی تحت عنوان «روایت روشنایی» از سوی مرکز گفتمان سازی و رسانه بنیاد هدایت طراحی شده و از تمامی امامان محله، مبلغان شاخص و طلاب و روحانیون دعوت شده از طریق صفحات شخصی خود در فضای مجازی روایتگر مساجد و حرکت‌های عمومی مردم باشند. همه شرکت کنندگان ضمن استفاده از هشتگ #روایت_روشنایی باید لینک محتوای خود را در فرم آنلاین مربوط به پویش ثبت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آدرس Bhlink.ir/Revayat مراجعه کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار