کد خبر: ۵۴۹۵
به میزبانی حوزه هنری کودک و نوجوان؛

دومین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برگزار شد

دومین رویداد قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به میزبانی حوزه هنری کودک و نوجوان با محوریت قصه‌گویی، پرده‌خوانی، نوای‌عاشورایی و نمایش عروسکی برگزار شد.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

دومین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برگزار شد

به گزارش نهضت، عصر روز سه شنبه اول شهریور 1401 دومین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» با محوریت قصه‌گویی، پرده‌خوانی، نوای‌عاشورایی و نمایش عروسکی با حضور جمعی از کودکان شش تا نه ساله برگزار شد.

سمیرا خانزادی دراین برنامه به قصه گویی با ابزار و عروسک‌های کاغذی با محوریت کتاب «نذری پرپرک» از نشر مهرک پرداخت. کتاب «نذری پرپرک» اثر خانم کلر ژوبرت است. خانزادی با اتمام اجرای خود گفت: «ژوبرت» درباره این کتاب می‌گوید: «بچه‌های کوچک نمی‌توانند به تمام ابعاد زندگی معصومین توجه کنند و به همین دلیل من در این اثر با عنوان «نذری پرپرک» به موضوع مهربانی امام حسین (ع) پرداخته‌ام.

وی در معرفی «ژوبرت» گفت: کلرژوبرت نویسنده فرانسوی است. مادرش پزشک و پدرش نقاش و کنده‌کار بود. خانم ژوبرت دوران کودکی خود را در پاریس گذراند. در سن ۱۹ سالگی مسلمان شد و از سال ۱۳۶۲ با همسرش که ایرانی است ساکن ایران شد.

خانزادی در پایان گفت: خانم ژوبرت داستان‌های خود را برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد. داستان‌های او در ایران، لبنان و فرانسه منتشر می‌شوند. کلر ژوبرت علاوه بر نوشتن و تصویرگری کار ترجمه هم انجام می‌دهد.

گروه سرود احسان و اجرای دو قطعه عاشورایی

اجرای گروه سرود احسان به سرپرستی آقای بهشتی که قطعه «امیری حسین و نعم الامیر» و قطعه‌ای که برای «حضرت رقیه» تولید کرده‌اند را اجرا کردند.

شعرخوانی مرصاد عشرتی

مرصاد عشرتی که حافظ دوازده جلد از قرآن مجید است با شعری از سید حمیدرضا برقعی با عنوان «به نام نامی شر» و یک شعر به زبان آذری قرائت کرد.

نقل وفاداری حضرت عباس (ع)

نقالی از رشادت‌های حضرت ابوالفضل العباس و روایت قصه امان نامه‌ای که لشکر یزید برای ایشان فرستاد از دیگر برنامه‌های این رویداد بود. اجرای این نقالی را آقای خسروی بر عهده داشت.

بچه‌های کربلا در «مشک‌های خالی» روایت شدند

اجرای نمایش عروسکی «مشک‌های خالی» یکی دیگر از بخش‌های دومین رویداد «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» بود. نمایش «مشک‌های خالی» با نویسندگی سجاد بهره‌مند و کارگردانی زهرا مریدی روایتی از بچه‌های کربلاست درباره کوچک‌ترین آنها علی‌اصغر تا رقیه و علی‌اکبر. روایت تشنگی آنهاست و ظلمی که بر آن‌ها روا شد در حالی‌که کودک بودند و حکایت مشک‌هایی که نتوانستند آنها را سیراب کنند.

معرفی کتاب «بانوی قصه من و چراغ نیایش»

بخش پایانی این برنامه به معرفی کتاب «بانوی قصه من و چراغ نیایش» توسط خانم مژگان شیخی اختصاص داشت.

ارسال نظر