کد خبر: ۵۴۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

نگارگری ظرفیت مناسبی برای تبليغ دين و هنر اسلامي است

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در آیین گشایش نمایشگاه «سرخ‌نگار»، هنر نگارگری را ظرفیت مناسبی برای تبليغ دين و هنر اسلامي برشمرد و بر ضرورت تمرکز در این زمینه تأکید کرد.
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

به گزارش  نهضت، مراسم افتتاح نمایشگاه نگارگری عاشورایی با عنوان «سرخ‌نگار» در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این آیین با تمجید از برگزاری نمایشگاه سرخ‌نگار، اظهار کرد: ظرفیت خوبی از هنر نگارگری در این گالری به نمایش درآمده است همچنين در زمینه تبلیغات اسلامی، مردم و جوانان به آثاری از این دست علاقه زیادی دارند و اگر بر این نوع از هنر تمرکز کنیم، نتایج خوبی به‌دست خواهیم آورد.

احمد نوری، رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز با اشاره به مکتب نگارگری اصفهان، گفت: در فضای فرهنگی کشور، ادعا می‌کنیم که اصفهان مکتب نگارگری دارد و من نسبت به این ادعا که درست و صحیح است، اصرار دارم.

وي افزود: به لطف خدا، نمایشگاه «نگاره‌نگر» با کمک اساتید نگارگری برگزار و آثار ۸۰ سال اخیر نگارگری اصفهان نزدیک به ۴۰ روز در آن به نمایش گذاشته شد. می‌توان گفت که این نمایشگاه در سطح خودش بی‌نظیر بود و بازخودهای خوبی نیز از طرف هنرمندان، علاقه‌مندان هنر و همچنین مسئولان مختلف دریافت کردیم.

وی بیان کرد: از همان ابتدا، فكر مي‌كرديم که ممکن است نمایشگاه نگارگری به ایام شهادت امام حسین (ع) نزدیک باشد و در اين صورت بايد به نگارگری‌های مرتبط با عاشورا و محرم بپردازیم. بنابراین، نمایشگاه «سرخ‌نگار» در ادامه نمایشگاه قبلی اتفاق افتاد. نگاه ما این است که باید برای دیده شدن آثار و رویدادهای هنری تلاش کنیم و از شما درخواست داریم که در این راه به ما کمک کنید.

این نمایشگاه از 31 مرداد تا 24 شهریورماه از ساعت 16 الی 20 در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان دایر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار