کد خبر: ۵۵۳۵
به میزبانی حوزه هنری استان البرز

گردهمایی اعضای باشگاه داستان حوزه هنری قم و البرز برگزار شد

گردهمایی یک روزه اعضای باشگاه داستان حوزه هنری قم و داستان‌نویسان استان البرز به میزبانی حوزه هنری استان البرز برگزار شد.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷

گردهمایی اعضای باشگاه داستان حوزه هنری قم و البرز برگزار شد

به گزارش نهضت،‌ گردهمایی یک روزه اعضای باشگاه داستان حوزه هنری قم و داستان‌نویسان استان البرز به میزبانی حوزه هنری استان البرز برگزار شد.

در این گردهمایی یک روزه داستان‌نویسان دو استان با حضور در دو نشست هم‌اندیشی و یک نشست نقد و بررسی، به هم‌فکری در خصوص تعاملات دوجانبه و نقد و بررسی «رمان اعترافات کاتب کشته شده» نوشته ساسان ناطق پرداختند.

در دو جلسه صبح و عصر که به مدیریت خسرو عباسی مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان البرز برگزار شد، حاضران با فعالیت‌های یکدیگر آشنا شدند. در ادامه زمینه‌های مشترک همکاری از جمله همکاری و تعامل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، توجه و پوشش فعالیت‌های یکدیگر، تشکیل نشست‌های داستانویسان دو استان و نحوه تعامل انجمن‌های ادبی فعال در قم و کرج مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

محمد مهرابی، رئیس حوزه هنری البرز نیز با حضور در این جلسات بر لزوم همکاری مشترک نویسندگان دو استان در زمینهٔ ادبیات پایداری تاکید کرد.

سمیه سلطان‌پور مسئول باشگاه داستان حوزه هنری قم، حامد اشتری، رؤیا حسینی، فاطمه جدیدی و فهیمه شاکری‌مهر نویسندگان استان قم از جمله حاضران در این جلسه بودند.

همچنین ربابه سلیمانی رئیس انجمن ادبی کاوک، مهدیه دانایی مدیر خبرگزاری شبستان استان البرز، ژاله معینی مدرس داستان‌نویسی، معصومه قیطاسی، فاطمه مهرابی، زهرا عباسی و لیلا بهرامی از نویسندگان استان البرز در این جلسه حضور داشتند.

نشست نوبت عصر نیز نویسندگان دو استان پیرامون نحوهٔ درست طرح‌نویسی رمان و داستان گفتگو کردند و لیلا بهرامی طرح خود را در ژانر ادبیات گمانه‌زن برای حاضران قرائت کرد.

بررسی رمان «اعترافات کاتب کشته شده» با حضور نویسندگان دو استان

در نوبت عصر همچنین نشست «کتاب ماه» با حضور نویسندگان و علاقمندان به داستان و ادبیات، در سالن کتابخانهٔ عمومی امیرکبیر کرج برگزار شد.

این نشست به نقد و بررسی کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» با حضور نویسندهٔ اثر ساسان ناطق اختصاص یافت.

در ابتدای نشست خسرو عباسی به عنوان مجری کارشناس و مجید قیصری و حامد اشتری به عنوان منتقد به نقد و بررسی این اثر داستانی پرداختند. همچنین پس از خوانش بخش‌های مختصری از کتاب توسط نویسنده، درباره تاریخی‌نویسی و ایجاد درام در واقعیت‌های تاریخی، بحث و گفتگو شد.

رمان «اعترافات کاتب کشته شده»، وقایع ظهر تا عصر عاشورا را، با تمرکز بر ریشه‌ها و عوامل دخیل در وقایع این روز، را روایت می‌کند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر