کد خبر: ۵۵۳۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

تبلیغ چهره به چهره، بهترین حالت تبیین احکام دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان دینی و روحانیون بهترین حالت تبیین احکام دینی در جامعه است.
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار اظهار داشت: اگر به تربیت دینی فرزندان خود از کودکی توجه کنیم، به‌طور قطع خانواده در آینده بر بسیاری از مشکلات غلبه می‌کند.

وی تربیت صحیح دینی واخلاقی کودکان در خانواده‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: کسب مهارت‎های زندگی باید در کنار فضائل اخلاقی و دینی حاصل شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا با اشاره به اینکه نخستین وظیفه اساسی که در تعلیم و تربیت دینی باید مد نظر قرار داد، شناخت نشانه‌ها و زبان دین است، عنوان کرد: از آنجا که مباحث دینی ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر مباحث متمایز می‌کند در این راستا ادبیات و نشانه‌های آن نیز باید با توجه به این محتوا تفسیر شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در ادامه گفت: نباید تجزیه و تحلیل خود را از مسائل دینی به کودک تحمیل کنیم، بلکه باید گام ‌به‌ گام او را همراهی کنیم تا برای ورود به سطوح بالاتر تفکر آمادگی پیدا کند.

وی عنوان کرد: علاقه فراوان کودکان به داستان، قالب جذاب و مناسب آن و زبان ساده‌ای که در طرح معارف دینی دارند، سبب می‌شود تا توصیه کنیم بخش عمده‌ای از پیام‌آفرینی‌های دینی کودکان با این شیوه انجام پذیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار