کد خبر: ۵۵۴۳
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور مطرح کرد:

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه نمایشگاه «مسجد جامعه پرداز » ادعای آموزش ندارد بلکه مدعی نگرش است، عنوان کرد: نوع نگرش امامین انقلاب اسلامی در این نمایشگاه بروز پیدا کرده است.
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

به گزارش پایگاه خبری نهضت به نقل از بنیاد هدایت، در آئین بازدید جمعی از فضلا و علمای برجسته کشور از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قمی -رئیس سازمان تبلیغات کشور-، آیت الله سید محمد سعیدی - نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)- ، ، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری -رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور- ، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان- تولیت مسجد مقدس جمکران-، حجت الاسلام والمسلمین خداداده -رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور- حضور داشتند.

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در آئین بازدید جمعی از فضلا و علمای برجسته کشور از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده است، با اشاره به اینکه این نمایشگاه می‌تواند پایگاه مسجد در کشور باشد، اظهار کرد: این نمایشگاه در اصل یک بهانه است، اگرچه در تفصیل برای ائمه جماعات بیان می‌شود.

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

وی با بیان اینکه نمایشگاه ادعای آموزش ندارد ، بلکه مدعی نگرش است عنوان کرد: نوع نگرش امامین انقلاب اسلامی در این نمایشگاه، بروز پیدا کرده است.
رئیس سازمان تبلیغات کشور با اشاره به اینکه این نمایشگاه از تجربیات گذشته نیز بهره‌مند شده است، مطرح کرد: هدف ما پیاده‌سازی جامعه پردازی با محوریت مسجد، در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تلاش ما تقویت این نمایشگاه است، در این راستا از نقطه نظرات علما و اندیشمندان برجسته نیز بهره‌مند خواهیم شد.

نیازمند ۴۰ هزار امام جماعت متخصص درکشور هستیم

در ادامه و در جریان نشست علمی و نظریه پردازی مسجد جامعه پرداز، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: تلاش مستمر و حساب شده‌ای برای تبیین هنرمندانه ویژگی‌های مسجد تراز انقلاب در این نمایشگاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند نقشه راه‌ را به روشنی برای ما در قرآن کریم بیان کرده است، مطرح کرد: مسجد و مومنی که پرورش یافته مسجد است دو عنصر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه خداوند خریدار خروجی چنین مسجدی است، عنوان کرد: خروجی مسجد تراز اسلامی ۹ ویژگی دارد که ۶ ویژگی آن ناظر به آفاق شخصیت مومن و زیرساخت‌ها بوده و ۳ ویژگی ناظر به کنشگری انسان است.

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

وی با اشاره به اینکه نباید از نقش اصلی و برجسته مسجد که نقش تربیتی آن است غافل شویم، خاطرنشان کرد: اگر از تربیت در مسجد غفلت کنیم در آینده شاهد بروز کنشگرانی خواهیم بود که خود مسجد، آن‌ها را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه باید نقش تربیتی در مسجد جامعه پرداز تقویت شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت احادیث و آیات قرآن کریم نیز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: مسئله امروز ما، موضوع امام جماعت است و حوزه علمیه باید کم‌کاری گذشته خود در راستای تربیت امام جماعت شایسته را با جدیت و سرعت مضاعف جبران کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه، امروز نیازمند ۴۰ هزار امام جماعت متخصص در کشور هستیم یادآور شد: برای عمران و آبادانی مسجد ، راهی جز امام جماعت متخصص نداریم ، درنتیجه حوزه علمیه باید با قدرت پای کار بیاید.

 مساجد پشتیبان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

همچنین در جریان این نشست علمی و نظریه پردازی حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران  با اشاره به اینکه احداث مسجد، نخستین گام پیامبر اسلام (ص) پس از خروج از مکه بود اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز از مساجد پشتیبانی شدند.

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

وی با بیان اینکه مسجدی‌ها با افرادی که در خارج از مساجد تربیت و رشد می‌یابند تفاوت اساسی دارند، مطرح کرد: تمام بی‌حجابی‌ها و آسیب‌های اجتماعی به علت دوری خانواده‌ها از مساجد است.
تولیت مسجد مقدس جمکران، ادامه داد: مساجد برای قوام و تداوم نظام اسلامی یک پایگاه ضروری و اجتناب ناپذیر هستند.
وی با اشاره به اینکه مساجد می‌توانند سپر دفاعی برای وضعیتی باشند که غرب‌زده‌ها برای کشور ایجاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در این راستا قیام کنیم و امیدواریم این نمایشگاه گامی موثر در این عرصه و همچنین احقاق “لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ” باشد.

بهره مندی امامان محله، روحانیون و طلاب از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر میرمحمدیان- مدیرعامل بنیاد هدایت - نیزدر جریان آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با اشاره به اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه محدود نیست، اظهار کرد: امامان محله، روحانیون و طلاب می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از ظرفیت‌های مطلوب آن بهره‌مند شوند.

تجلی نگاه امامین انقلاب اسلامی در مسجد جامعه پرداز

وی با بیان اینکه این نمایشگاه محتوای خود را در قالب هنر ارائه داده است، عنوان کرد: همچنین حضور راوی در بخش‌های مختلف این نمایشگاه، بر تاثیر گذاری آن افزوده است.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به اینکه محتوا‌های جدید در این نمایشگاه ساماندهی شده است، مطرح کرد: به نوعی می‌توان گفت در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با یک موجود زنده مواجه هستیم که روز به روز درحال پیشرفت و ارتقا است.

وی با بیان اینکه بنیاد هدایت همزمان برنامه‌های بزرگی را در دست اقدام دارد، خاطرنشان کرد: در کنار تمام این برنامه‌ها، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری بالای خود نیز افتتاح شد.

حجت الاسلام میرمحمدیان، با اشاره به اینکه در راستای برپایی این نمایشگاه شاهد تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های مخلص بوده‌ایم، تصریح کرد: همچنین از تولیت مسجد مقدس جمکران به دلیل اینکه محل برپایی نمایشگاه را در اختیار بنیاد هدایت قرار داد قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه بهره‌برداری از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز انجام شده است، ولی مراحل تکمیل آن ادامه خواهد داشت و به صورت روزانه حرف‌های جدید و نو خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه تربیت راویان تخصصی از جمله دستاورد‌های این نمایشگاه است یادآور شد: مسئولین و اندیشمندانی که از نمایشگاه بازدید می‌کنند، با نظرات و سخنان خود می‌توانند در راستای ارتقای نمایشگاه گام بردارند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار