کد خبر: ۵۵۶۱
مسعود پیرایش مداح اهل‌بیت (ع):

حجت‌الاسلام قمی، همگرایی خوبی در عملیات‌هاي فرهنگی به‌وجود آورد

مسعود پیرایش با بیان اینکه ویژگی بارز دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی، همگرایی و هم‌افزایی بخش‌های مهم فرهنگی کشور با يكديگر است گفت: از اقدامات بسیار خوب رئیس سازمان تبلیغات اسلامی می‌توان به ایجاد تحول در حوزه‌های ستایشگری، مبلغان و رسانه اشاره کرد.
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی همگرایی خوبی در میدان عملیات فرهنگی کشور به‌وجود آمد

به گزارش نهضت، مسعود پیرایش مداح اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه حجت‌الاسلام و المسلمين محمد قمی؛ انقلابی و تحول‌خواه است، اظهار داشت: حجت‌الاسلام قمی به علوم انسانی اسلامی، علم کلام و علوم جدیده آشنایی دارند. ایشان اقتضائات سازمان تبلیغات  اسلامي و شرایط فرهنگی کشور را به‌خوبی درک کردند و کاملاً در متن فضای فرهنگی کشور حضور دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبري حجت‌الاسلام قمی را به‌عنوان رئيس سازمان تبليغات اسلامي انتخاب كردند تا آن روز مديريت اين سازمان به صورت سنتی بود اما پس از ورود حجت‌الاسلام قمي، تحولات خوبی در سازمان تبليغات اسلامي ایجاد شد.

پیرایش با بیان اینکه بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی همگرایی خوبی در میدان عملیات فرهنگی کشور به‌وجود آمد، اذعان داشت: ازاقدامات بسيار خوب رئيس سازمان تبليغات اسلامي مي‌توان به ايجاد تحول در حوزه‌های ستایشگری، مبلغان و رسانه اشاره كرد؛ كه تمام این حوزه‌ها اكنون با نگاه‌ها و سلایق مختلف حول محور انقلاب، جمع شدند و تا امروز نيز کار‌های مؤثر و بزرگي انجام داده‌اند.

این مداح اهل‌بیت عنوان کرد: یکی از مصادیق بارز ایجاد همگرایی در حوزه‌های مختلف؛ تشکیل شورای تشکل‌های دینی است به طور مثال نماینده‌هایی از هیئت رزمندگان، مشعر، خاتم و ... دور هم جمع مي‌شوند و بدون آنكه نامی از سازمان  تبليغات اسلامي باشد برنامه‌ها و عملیات‌های خوبی مانند سرود « سلام فرمانده» را در كشور اجرا مي‌كنند.

وی با اشاره به حضور فعال معاونان و مدیران سازمان  تبليغات اسلامي در شهرستان‌ها، اظهار كرد: حجت‌الاسلام قمی و معاونان سازمان تبليغات اسلامي به‌صورت مداوم از تمام شهرستان‌ها سركشي و از نزدیک فعالیت‌های فرهنگي و اجتماعي آن‌ها را رصد می‌کنند. اين حضور مستمر در شهرستان‌ها و رصد فعالیت‌های آن‌ها از نزدیک، نکته بسیار مثبتی است که در دوره مديريت حجت‌الاسلام قمي، شكل گرفته است.

پیرایش حضور مؤثر سازمان تبلیغات در نظامات اجتماعی کشور همچون مسئله کرونا را نقطه قوت سازمان  تبليغات اسلامي معرفی کرد و گفت: در دوران کرونا حضرت آقا فرمودند: «یکی از ابعاد مسئله این است که جلسات مذهبی چه‌طور برگزار شود، در جلسه تصمیم‌گیری برای این امر باید کارشناسان دینی هم حضور داشته باشند و با رصد دقیق شرایط و مسائل تصمیم درستی گرفته شود». حضور حجت‌الاسلام قمی در این ميدان به معنای حقیقی پررنگ بود، ایشان در دوران کرونا در میدان حضور داشتند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند، الحمدلله نتیجه مطلوبی هم حاصل شد و جلسات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو خوبی برگزار شد اين در حالي است كه حجت‌الاسلام قمی و نيروهاي انقلابي سازمان تبلیغات اسلامي در مسئله کمک‌های مؤمنانه نیز حضور فعال و مؤثری داشتند.

این مداح اهل‌بیت ادامه داد: نکته ديگر در خصوص مدیریت سازمان تبلیغات اسلامي؛ نگاه جامع و نو و آفاق تازه در مسائل فرهنگی است به عنوان مثال «مهرواره هوای نو» مصداقي بر اين نگاه جامع و نو است در اين مهرواره آثار فرهنگي، هنري هيئات مذهبي در رشته‌هاي مختلف، جمع آوري و مورد داوري قرار مي‌گيرد.

وی افزود: هیئات  مذهبي در مسائل مختلف همچون «جهاد تبیین، کمک‌های مؤمنانه و مسائل فرهنگی» در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند و مجموعه‌هایي هستند که مقام معظم رهبری، حل مهمترین دغدغه‌ها و مسائل فرهنگی کشور را از آن‌ها انتظار دارند.

پيرايش ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامي با در نظر داشتن تمام این مسائل و همچنین با توجه به حفظ اداب و سنت‌هاي  مراسم هيئات مذهبي، وارد ميدان شد و منطبق با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئله هیئت پرداخت، اين درحالي است كه در دوره‌های قبل نگاه کاملاً سنتی و قدیمی بود، اما در این دوره، نوگرايي و شكوفايي هيئات مذهبي در حوزه‌های مختلف رقم خورد كه اتفاقي بزرگ بود.

پیرایش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامي، هیئات مذهبي را در ریل جدیدی قرار داد. ریلی که سازمان؛ هیئات مذهبي را بر آن قرار داد نیز دو شاخه موازی با هم دارد؛ یکي از اين شاخه‌ها؛ حفظ اصول اولیه هیئت و شاخه دیگر مانایی و تأثیرگذاری در جامعه است. ما امروز در دهه ۱۴۰۰ قرار داریم که تفاوت بسیار زیادی با دهه ۶۰ دارد، اقتضائات این دهه، نگاه جوانان به مسائل و ارتباطات امروزی با گذشته بسیار متفاوت است؛ بنابراین هیئت، مسجد، مبلغان، تشکل‌های دینی و تمام حوزه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامي، متولی آن‌ها است، علاوه بر حفظ اصول اولیه خود درعرصه تأثیرگذاری در جامعه نیز باید حرفی برای گفتن داشته باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار