کد خبر: ۵۵۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مسیر تحقق سند چشم‌انداز قرآنی بر محورهای گفتمان‌سازی، کادرسازی استوار است

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین گفت: مسیر تحقق سند چشم‌انداز قرآنی بر محورهای گفتمان‌سازی، کادرسازی، جریان سازی، توانمندسازی و جبهه سازی استوار است.
۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
 
مسیر تحقق سند چشم‌انداز قرآنی بر محورهای گفتمان‌سازی، کادرسازی استوار است
 
 
 
به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت وگو با خبرنگاران، نقش اطلاع‌رسانی در تعمق باورهای دینی بسیار خطیر دانست و گفت: براساس آموزه‌های قرآنی ارزش کارها در اصل کار، ارزش فرد انجام دهنده و کیفیت و میزان خلوص نیت در انجام آن است؛ بنابراین خبرنگاران باید در انجام فعالیت‌های خبری خود نیات و اهداف خود را خالص کنند.
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه شهیدان با ایثار و خودباوری و با استفاده از ظرفیت‌های فکری و معنوی به میدان آمدند و منشا برکات شدند، افزود: ایثار و از خودگذشتگی شهیدان در طول تاریخ بیانگر این است که جوانان ما با اتکا به قوه ایمان به قله‌های دست یافتند که توانست محاسبات دنیای غرب را برهم بزد و انقلابی را برعلیه سلسله طاغوتی ایجاد کند.

وی بیان کرد: اگر در طول تاریخ اطلاع‌رسانی درست و صادقانه و با بصیرت نبود یقینا اتفاقات درست و مهم در صدر اسلام و طول زمان غیبت شاهد نبودیم، لذا مطالب از چه زاویه‌ای و با چه بیانی و برای چه مخاطبی گفته شود هوشمندی خاصی را می‌طلبد و این از رسالت‌های خطیر یک خبرنگار دینی است.

حجت الاسلام گرزین در پاسخ به اجرایی‌شدن تحقق سندچشم‌انداز قرآنی درگلستان گفت: سند‌چشم‌انداز ۱۵ ساله  ۱۴۱۴_۱۴۰۰ شامل پنج برنامه سه ساله است که ذیل هر عنوان از سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی گلستان ۱۴۱۴راهبردها و برنامه‌های مختلفی تعریف شده است و مسیر تحقق سند چشم‌انداز قرآنی بر محورهای گفتمان‌سازی، کادرسازی، جریان سازی، توانمندسازی و جبهه سازی استوار است.

وی ابراز کرد: در راستای تحقق این سند قرآنی جلسات متعددی برگزار شد که الحمدالله  یک آهنگ رشدی را شاهد بودیم و سال گذشته توانستیم از ۵۰۰ خانه قرآنی تقدیر و تجلیل کرده و این مراکز را با اهدای محتواهای به روز دقیق قرآنی و برگزاری گروه‌ها و کلاس‌های مختلف و جذب مخاطبان جدید قرآنی تشویق کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان به برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآنی اشاره کرد وگفت: دوره‌های تربیت مربی قرآن مختلفی را طراحی کردیم که در مرحله مقدماتی  با حضور دکتر فعال از چهره‌های شاخص تعلیمی و قرآنی کشور برگزار شد که این دوره در مرحله تکمیلی با حضور ۲۴۰ مربی قرآن در نیمه دوم شهریور ماه در ازادشهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با همت تشکل‌ها و موسسات قرآنی بانک اطلاعاتی وسیعی از فعالان قرآنی را شکل دادیم که در حال کامل شدن می‌باشد، تصریح کرد: در این راستا برای تحقق سندچشم‌انداز قرآنی هیئت‌های اندیشه‌ورز تخصصی قرآنی را تشکیل دادیم که موضوعات را به صورت میدانی پیگیری می‌کنند، لذا با توجه به لوازم و زیرساخت و امکاناتی که برای تحقق سه ساله این سند قرآنی در نظرفته شده است ۴۵ درصد از اهداف سه ساله این سند تا پایان سال محقق خواهد شد.  

حجت الاسلام گرزین با بیان‌اینکه بسط، توسعه و نهادینه‌سازی آموزه‌ها و گفتمان‌های قرآنی در جامعه از اهداف این سند قرآنی است، یادآور شد: آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص قرآنی، ایجاد جریان‌های جدید مردمی و بومی با استفاده از ظرفیت‌های حلقه‌های میانی، تکریم، تشویق، ارتقا، حمایت، پشتیبانی و ایجاد خودشکوفایی، شناسایی، برقراری ارتباط، شبکه‌سازی و هم‌افزایی از محورهایی  بوده که در این سند چشم انداز به آن‌ها توجه ویژه‌ای شده که امیدواریم با این سند، حرکت بزرگ فاخر فرهنگی در استان و کشور رقم بخورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه سند چشم‌انداز قرآنی با رویکرد جهاد‌تبیین تدوین شده است، تصریح کرد: رسیدن به تمدن نوین اسلامی براساس بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف اولیه این سند قرآنی بوده که امیدواریم با اجرای این سند منجر به رشد و بالندگی فعالیت‌های قرآنی استان شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار