کد خبر: ۵۶۰۸
معاون فرهنگی شهرستان‌های استان تهران :

رسالت مهرواره «بانور»، استفاده از ظرفیت عظیم بانوان است

بانوان ، مؤثرترین کنشگران حوزه خانواده هستند ، در همین راستا ، یکی از مهمترین رسالت‌های «مهرواره بانور» این است که از ظرفیت عظیم بانوان استفاده کرد
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

جلسه تشکیل ستاد استانی مهرواره «بانو» با حضور حجت الاسلام سید کمیل موسوی -معاون فرهنگی شهرستان‌های استان تهران-، مریم زاد قاسمی -دبیر مهرواره «بانور»- و نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه خواهران اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری تهران، تشکل‌های دینی و سپاه شهرستان‌های استان تهران روز یکشنبه ۶ شهریورماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری نهضت، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام سید کمیل موسوی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی به نقش و جایگاه مهم و کلیدی بانوان در پروژه‌های فرهنگی اعتقاد راسخ دارد اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های مهم پروژه‌های فرهنگی دقت نظر، لطافت، ظرافت، بررسی جزئیات و نگاه کلان است که این ویژگی‌ها به وفور در نظریه پردازی‌ها و عملیات‌های فرهنگی انجام گرفته توسط بانوان یافت می شود و نشان دهنده ظرفیت عظیم و گا‌ها مغفول مانده این قشر اثر گذار در امور فرهنگی است.

مسئول ستاد مهرواره بانور استان تهران، مهرواره بانور را فرصتی برای جاری کردن نگاه بانوان به مسائل فرهنگی دانست و آمادگی همکاری خود به عنوان مسئول ستاد مهرواره استان تهران را اعلام کرد.

رسالت مهرواره «بانور» استفاده از ظرفیت عظیم بانوان است

در ادامه این جلسه، مریم زادقاسمی دبیر مهرواره «بانور» گفت: بانوان مؤثرترین کنشگران حوزه خانواده هستند ، در همین راستا یکی از مهمترین رسالت‌های مهرواره بانور این است که بتوان از ظرفیت عظیم فعالیت های بانوان نهایت استفاده را برد.

زادقاسمی در ادامه افزود: از مهمترین کارکرد‌های مسجد ،حل مسائل محلی است و خانواده نیز از مهمترین مسائل محلی به شمار می‌رود، به همین دلیل این مهرواره با محوریت مسجد فعالیت می کند.

دبیر مهرواره بانور با اشاره به این که این مهرواره در دو بخش برگزار می شود اظهار کرد: بخش اول آن مربوط به حل مسئله است که شامل ۷ محور در حوزه خانواده می‌شود که این محور‌ها عبارتند از مسائل ازدواج و تشکیل خانواده، مسائل حوزه فرزندآوری و تربیت فرزند، مسائل حوزه فرزندپروری، مسائل حوزه سبک زندگی اسلامی، مسائل روابط زوجین، مسائل حوزه اقتصاد در خانواده و مسائل حوزه سلامت در خانواده.

وی در ادامه افزود: محور دوم این مهرواره به خاطره نویسی اختصاص یافته است که شامل خاطرات زندگی تبلیغی بانوان شریکه‌الامام و کنشگران فعال حوزه خانه و خانواده است.

مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۲۲ مهرماه یا ۱۷ ربیع الاول همزمان با سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) ، نتایج این مهرواره اعلام می‌شود.

دبیر مهرواره بانور در پایان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مهرواره می‌توانند عدد یک را به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کنند و پس از دریافت لینک ثبت نام اقدام به ثبت مسئله خود کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار